Kui oled soetanud endale esmakordselt elektriauto ja hakkad uuele sõidukile kindlustust valima, võib tekkida nii mõnigi küsimus. Kuidas erineb elektriautode kindlustamine sisepõlemismootoriga auto kindlustamisest ja millised on peamised elektriautodega seotud kahjud?
“Elektriauto kindlustamine ei erine sisuliselt tavalise sõiduki kindlustamisest,” kinnitab If Kindlustuse riskijuht Kristo Piiroja. Küll aga on If elektriautodele boonusena lisatud mõned spetsiifilised lisakaitsed.
Elektriautodele kehtivad lisakaitsed
Näiteks maksab If Kindlustus täiendavat hüvitist 15 protsenti sõiduki turuväärtusest, kui elektriauto kindlustusjuhtumijärgne taastamine ei ole mõistlik. Seda välja arvatud juhul, kui kindlustus tasub juba uusväärtuskindlustuse hüvitist.
Elektriauto laadimiskaabel ja üks laadimisseade on kaitstud nii õnnetuste kui varguste vastu hüvitislimiidiga 2000 eurot. Omavastutus on sellistel juhtumitel null eurot. Kui elektriauto aku saab ükskõik mis põhjusel tühjaks, tuleb appi Autoabi.
Ekstreemsete ilmaolude tagajärjel tekkinud kahju korral on elektriautode omaniku omavastutus null eurot. Seda nii rahe, tuule, üleujutuse, murdunud okste või lendu tõusnud esemete tõttu tekkinud kahju puhul.
Kas elektriauto kindlustus on kallim?
Piiroja sõnul ei saa elektriauto ja sisepõlemismootoriga auto kindlustuse hinda võrrelda, sest masinad on niivõrd erinevad. “Kui võrrelda sama väärtuse ja samade kiiruslike omadustega sõidukite hinda, võib elektriauto kindlustus tulla ka tublisti odavam,” ütleb Piiroja. “Kõik sõltub konkreetsest juhtumist.”
Kõige sagedasemad kahjujuhtumid on elektriautode ja sisepõlemismootoriga autode puhul tegelikult laias laastus samad: klaasikahjud, plekimõlkimised parklates ja liiklusõnnetuste käigus tekkinud kahjud.
Olenemata sellest, kas omad sisepõlemismootori või elektrimootoriga sõidukit, kaskokindlustuse hinda saad arvutada siit.