Talv on autoga liiklemiseks teeolude poolest kõige ohtlikum aeg – halb nähtavus, sageli libedad teeolud ja sademed on halb kombinatsioon isegi jala käies. Selleks, et kõik liiklejad rahus jõuluaega nautida saaksid, tasub maanteel sõites neid nippe meeles pidada.
Hoia ohutut pikivahet
Tõenäoliselt number üks põhjus tagant sisse sõitmiste puhul on liialt väikse pikivahe hoidmine. Sageli käib see käsikäes oma pidurdusteekonna alahindamisega. Isegi kui autol on all korralikult talverehvid ja sõiduki pidurisüsteem on viimase peal, võib juht tugevamini piduripedaalile vajutades avastada, et ohutust pidurdamisest jääb mõni meeter puudu.
Liikluses loeb teatavasti aga iga sentimeeter, mistõttu tasuks pikivahet hoides lähtuda alati kolme sekundi reeglist või jälgida pikivahe teemärgiseid. Talvel libedal maanteel sõites tasub ees sõitva autoga hoida mõistagi pigem liialt pikka kui lühikest vahet.
Varu piisavalt aega ja õige sõidukiirus
Ükski inimene ei suuda oma aega ideaalselt planeerida ja alati õigeks ajaks jõuda. Isegi kindla rutiini järgi oma sõite tehes võib ette tulla ootamatuid olukordi ja teeolusid, mis teekonnale aega juurde lisavad. Talvel on hommikuse hilinemise maanteel kiirust ületades “tasa tegemine” ilmselgelt ohtlikum kui näiteks suvel, mil teeolud ja sellest tulenevalt ka autode pidurdusvõimekus tunduvalt parem on.
If Kindlustuse kogemusest võib välja tuua arvukalt juhtumeid, kus teelt välja sõitmise või teise sõidukiga kokkupõrke üheks põhjuseks oli just ebasobiv sõidukiirus, mille põhjuseks on sageli kiirustamine, sest kuhugi jäädakse hiljaks. Kui järgmine kord oled kuhugi hiljaks jäämas, et tasu kiirustades enda ja teiste tervist ohtu seada. Mõnikord tuleb lihtsalt leppida, et jääd seekord küll hiljaks, aga jõuad turvaliselt kohale. Järgmine kord tasub aega veidi suurema varuga planeerida.
Kui sõidad, siis sõida
Roolis telefoni näppimine on Eesti liikluses viimase aja kõige ohtlikum trend, mida harrastatakse nii maanteekiirustel kui ka linnas sõites. Tõenäoliselt oled sinagi näinud liikluses sõidukeid, mis pidevalt joonte vahel edasi-tagasi kalduvad või suvalisel hetkel äkilisemaid manöövreid teevad. Säärased nö rooli kiskumised tulenevad tihti just sõidu ajal kõrvaliste asjadega tegelemisest – juht pöörab pilgu hetkeks teelt kõrvale ja avastab järgmine hetk aknast välja vaadates, et on oma sõidurajalt kõrvale kaldunud.
Libedates oludes sõites peab iga autojuht arvestama, et äkilisemate manöövrite peale käitub auto teistmoodi kui kuival maanteel sõites. Rääkimata sellest, et kõrvaliste asjadega (telefon, raadio, söömine) tegelemine võtab enda peale rohkem tähelepanu kui enamik inimesi tunnistada julgeb.