Käesolev talv on üllatanud meid kõiksuguste ilmadega. Ühel hetkel tundub, et talv on juba läbi, järgmine hommik on lumi maas ning autoga sõitma asumiseks tuleb jälle aega varuda. Kuidas aga puhastada autot nii, et sõiduk kahjustada ei saaks ja sõidust mõnu saaks tunda?
Kõige olulisem on varuda aega. If Kindlustuse riskijuhi Kristo Piiroja sõnul on kõige olulisem hommikul panna auto sooja ning lasta tal veidi soojeneda. See teeb ka sõiduki puhastamise mugavamaks. Ei tule võtta kaabitsat ja külma akent hakata jõuga puhtaks kraapima. Eriti, kui eelnevalt õhtul on sadanud näiteks vihma, mis on öösel ära külmunud. Väga tugeva kraapimisega võid nii ka klaasi kahjustada. Nii on mõistlikum kasutada seda mõnda lisaminutit, et lasta autol soojeneda ning seejärel lihtsa vaevaga juba sulama hakanud jää ära pühkida.
Eriti mugavaks teeb aga auto eelsoojenduse olemasolu. See on mõistlik enne sõitu tööle panna. Või kui sinu start on igal hommikul samal ajal, siis saad selle programmeerida nii, et igal hommikul auto näiteks sulle sobivaks autoks soe oleks ja on nii iseseisvalt suutnud ka auto talvele omasest, kuid veidi tüütust jääst ära puhastada.
Lumiste ilmade puhul ära unusta ka rattakoopaid lumest puhastada. Kui jääd ja lund on nii palju, et rattakoobas pikemal sõidul lund tihkelt täis tõmbab, siis võib selline olukord lõpuks päädida sellega, kus rattaid enam keerata ei saa. See võib omakorda juba palju rohkem pahandust kaasa tuua. Rääkimata sellest, kui sõidu ajal peaks jääkamakas koopast lahti tulema ja sinu autot, või lendama hoopis sinu taga sõitjale ette.
Seega kõige olulisem on varuda aega, et oleks rahulikult võimalus autot soojendada ja sulatada ilma, et peaks hakkama sõitma mingisuguse pisike piluga, mis tuuleklaasile kraabitud on ja sellega liiklusohtlikke olukordi tekitama hakkama.
Kui soovid enda autot kaskokindlustusega kaitsta, vaata If Kindlustuse kaskokindlustuse kalkulaatorit.