Pühadejärgsel ajal saab nendega kõiki muid praktilisi toimetusi teha. Seekord on siis vaatluse all kastikad ehk pikapid. Ameerikas ülipopulaarne autoklass on meil pigem erialases kasutuses – ehitus, metsandus ning põllumajandus.
Kindlasti on mitmeid omanikke lähtunud ka tõdemusest, et “mulle lihtsalt meeldib ja ma ostan”.
Pühademeeleolus on ju hea mõelda, et kuuske oleks sellisega hea tuua, sest okkaid pole pärast autos või on hea metsloomadele jõulude puhul metsa toitu viia.
Valik lähtub vanast heast “seinast-seina” suhtumisest ning hinnaklass jääb soodsate liisingutingimuste saamiseks 15 000 – 25 000 euro vahemikku.
Toyota Hilux, 2014. aasta, 19 000 eurot
Alustame klassikast. Hilux on mõistlike kastikate sünonüüm ning paljud mäletavad Top Geari osa, kus saatejuhid üritasid ühte sellist edutult ära tappa.
Loomulikult oli tegemist vanema ja palju lihtsama autoga. Tänapäevane on kindlasti kapriissem ja tundlikum, aga mõistlik ja asjalik sellegi poolest. 2,5-liitrine diiselmootor ja 144 hobujõudu on piisav, kuigi sõidurõõmu rohkem hindav inimene võiks vaadata ka 3-liitrist mootorit.
Hiluxite valik on tegelikult tohutu ja antud eksemplar jäi silma tänu väiksele läbisõidule. Kasutatud Hiluxeid on kokku müügis 44 tükki ja hinnad on 10 000 – 35 000 euroni.
Ford F350, 2007. aasta, 21 500 eurot
Juhuks, kui Toyota jääb väikseks, igavaks ja nõrgaks, vaatame midagi skaala teisest otsast.
F350 on nii ameeriklane, kui veel olla saab. Kõrgendatud vedrustus, maastikurehvid, 6,4-liitrine diiselmootor ja imposantne välimus. Pikkust on kastikal 6,6 meetrit. Soovite võrdlust? Aga palun – Mercedes S-klassi pikendatud kerega versioon on 5,2 meetrit pikk.
Tühimass on sellel jõhkardil 3,8 tonni, seega ainuke võimalus üldse liikuda ongi tänu 354 hobujõule.
Auto on muuseas kuuekohaline ning kandevõime on 1400 kg, seega metsast saab ära tuua korraliku koguse kaminapuid ja ilmselt ka ühe põdrapulli.
Land Rover Defender, 2008. aasta, 25 000 eurot
Defender on niivõrd päris-maastur, et linnatänavatele oleks seda lausa imelik viia. Nagu sõidaks Ferrariga metsas. Konkreetne auto on veel eriti utilitaarset rohekat tooni ja presendist kastikattega versioon.
Hind on muidugi ka klassikule vastav. Läbisõit 190 000 kilomeetrit võiks muidu ehmatada, aga auto on ostetud esindusest ja hooldatud seal kuni garantiiaja lõpuni ning edaspidi on auto ainuke omanik kõik asjad õigeaegselt ära teinud. Paljud suured tööd ka hiljuti.
Lisaks on sõidukil nii palju spetsiaalseid maastikulisasid, et siia ei mahu neid üles loetlema.
Kes aga emotsiooni peale kohe ostma tahaks minna, aga metsa sellega kunagi ei jõua, siis võiks natuke kirge jahutada ja enne üks proovisõit teha. Sõidumugavus ja üldine olemus on sellel autol täpselt selline, nagu auto välimus ütleb – karm.
Dodge RAM, 2009. aasta, 16 500 eurot
Ameeriklast saab ka soodsamalt ja mõistlikumalt kui eeltoodud F350. Eestiski päris populaarne Dodge Ram on euroopa ja jaapani kolleegidega võrreldes küll suur, aga praktilise meelega inimesele asjalik sõiduk.
Kuidas saab suur bensiinimootor mõistlik olla? Tänu gaasiseadmele, mis kütusekulu normaalsuse piiridesse jätab. Samas tähendab suur mootor seda, et autol on piisavalt ressurssi, et vedada raskeid esemeid ja haagist ilma, et see väga kurnaks.
Konkreetsel RAMil on müüja sõnul hea ajalugu ja margiesinduses ka info tehtud tööde kohta olemas.
Chevrolet Apache, 1963. aasta, 15 000 eurot
Piltide järgi väga ilusti taastatud klassik, mille juures lisainfot on kahjuks vähe.
Tõenäoliselt ei lähe te selle autoga kunagi metsa puid tooma või üldse kuhugi, kus see mustaks võiks saada. Mõistlik ostja ei lähe isegi talvel sellega välja, aga unistada ju võib!
Kreemjad toonid ja kapotil olevad kummalised moodustised tagavad teile selle, et inkognito ei õnnestu teil kuhugi minna.
Auto, mis sobiks ideaalselt jõulukuuse alla kingituseks. Nagu mänguasi, aga suurtele.