Hirmvõimsaid maastureid tulevb aina juurde ja võimsused ületavad vabalt ka 600 hobujõudu. Hinnad kipuvad selle juures ilusti üle 100 000 euro kerkima.
Aga kui ostaks midagi kasutatut ja soodsat? Võimsaid maastureid on varemgi tehtud, kuigi hobujõudude arv on natuke väiksem. Siinkohal tuleb muidugi silmas pidada, et selliste autode puhul sõna “soodne” on tinglik. Osta võib olla odav, aga pidamiskulu kindlasti mitte.
Arvestada võib kütusekuluga 15-20 liitri juurde keskmiselt, mõnel ilmselt ka rohkem. Remondi ja hoolduskulud on samuti suured ja sageli ettenägematud. Kui kõik see on teada ning igakuine püsisissetulek võimaldab, siis kaalida võiks järgnevaid, 15 000 eurot või vähem (ühe erandiga) maksvaid maastureid.
Volkswagen Touareg R50, 2009. aasta, 7440 eurot
Volkswagen tegi Touaregi (ja luksussedaan Phaetoniga) midagi täiesti ootamatut – istutas kapoti alla 10-silindrilise diiselmootori. Võimsust on sellel 312 hobujõudu ja pöördemomenti 750 Nm. Korralik tööloom. Tehti ka W12 bensiinimootoriga Touaregi, aga neid hetkel Eestis müügil pole.
Hiiddiislite hinnad on kukkunud läbi põranda ja väidetavalt sõidetava ja enam-vähem korras auto saab lausa 2500 euro eest. Eestis on hetkel üheksa V10 mootoriga Touaregi, aga see auto siin on veel kangem versioon R50. Hobujõude lausa 350 ja pöördemomenti 850 Nm, kiirendus sajani 6,7 sekundit.
Kahjuks pole selle auto kohta eriti palju lisainfot, aga öeldud on, et pidurid vajavad remonti. Kui kõik korda teha, siis on selle raha eest autot palju ja haruldane ka veel.
Land Rover Discovery 3, 2005. aasta, 5200 eurot
See Land Rover on siin seltskonnas omamoodi hunt lambanahas ehk sleeper. Selle margi ostjad valivad tavaliselt pigem diiselmootori, aga lasevad külge panna vintsid ja muu maastikuvarustuse. Konkreetsel autol on kapoti all 4,4-liitrine V8 mootor 300 hobujõuga.
Discoveryd pole väga tuntud oma töökindluse poolest, aga kui kõik toimib, siis maasturina on nad väga võimekad. Jõuline mootor aitab ilmselt kaasa, aga kulutab ka kõvasti kütust. Tühimassi on juba autol 2,5 tonni.
Auto ajaloo kohta on vähe teada, aga pärit on see eksootilisest kohast nimega Kanada. Fänn ilmselt oskab Discot hinnata, võimsat veel eriti.
BMW X5 4,8is, 2005. aasta, 8900 eurot
X5 oli BMW esimene katsetus linnamaasturite maailmas ja kohe tehti ka sportlik versioon, alguses 4,6- ja uuenduse käigus 4,8-liitrise mootoriga. Viimasel on 360 hobujõudu ja kiirendus 0-100 km/h 6,1 sekundit.
Konkreetne auto näeb piltidel hea välja, varustuse nimekiri on pikk, aga lisainfot on vähe. Samas on sellise mootoriga X5 müügis päris mitu ning vähem kui 15 000 euro eest saab ka juba natuke uuema kerega versiooni.
Muus osas kehtib igal juhul üldistus, et kütuse võtab kõik ära ja remondiraha ka. Samas on tegu 15 aastat vana autoga ja 6,1 sekundit sajani oli tollel ajal ikka väga raju tulemus. Kas nüüd just investeeringuauto, aga mingis mõttes legend ikka.
Porsche Cayenne Turbo, 2004. aasta, 7500 eurot
Porsche Cayenne liikus oma linnamaasturiga täiesti teise liigasse, kui pakkus juba 2004. aastal 450-houbjõulist mootorit. Kiirendus on sajani kõigest 5 sekundit.
See valge Cayenne Turbo on ilusa heleda sisuga ning omanik on vaevunud kirjutama ka auto kohta lisainfot. Kiidab, et auto saab ka maastikul hästi hakkama, sest sellel on diferentsiaalilukk, aeglusti ja elektriliselt reguleeritav õhkvedrustus. Kütusekulu linnas on väidetavalt 16-19 liitrit ja maanteel 11-12. Läbisõit on müüja sõnul õige.
10 500 euro eest saab ka Turbo S versiooni, millel on ümmargused 500 hobujõudu.
Cadillac Escalade EXT, 2002. aasta, 15 999 eurot
Tõepoolest, see on üle 15 000 euro natuke, aga osav inimene kaupleb selle 999 eurot ikka alla. Aga tasuks saab tõeliselt silmapaistva ameeriklase – kastiga Escalade’i, millel suured veljed ja eriline disain.
350-hobujõuline V8 on kindlasti janune, aga konkreetsel autol on peal LPG gaasiseade, mis teeb sellest Escalade’ist siinse seltskonna ilmselt kõige ökonoomsema auto. Bensiinikulu ekvivalent on väidetavalt 7-8 liitrit sajale. Isegi kui see tegelikult on 10, on ikka võrdlemisi öko.
Müüja kirjutab, et autol on uus sisu, gaasiseade, amordid, õhkkompressor ja padjad, puksid, õlid, vahetatud kõik laagrid ning vedelikud ka käigukastis ja vahekastis.
Mercedes-Benz ML63 Brabus Widestar, 2007. aasta, 17 000 eurot
See on veel eriti palju üle 15 000 euro, aga sobib siinsesse seltskonda liiga hästi, et välja jätta. Auto on uuena Eestist ostetud ning buumiaja lõpul, kui selliste eksootide jaoks oli Eestis lausa eraldi esindus.
Müüja ütleb, et ta on teine omanik, maanteeameti registrist paistab omanikuvahetusi rohkem, aga võib olla on siis tehingud toimunud peresiseselt või müüdud oma ettevõtete vahel. Läbisõit 130 000 võib isegi olla õige.
Laia kerega ja 510-hobujõuline Brabus on mattmust, erksa sisuga ning kahtlemata väga võimas. Hooldusajalugu on olemas Silberautost ja Hort Autost, mõlemad Mercedestele spetsialiseerunud kohad. Viimane hooldus tehtud detsembris. Iluvigu pidavat leiduma, aga rooste puudub.
Kuidas osta?
Kui säästudest jääb puudu või ei taha kohe kõike välja käia, siis kõikide nende luksmaasturite ostuks on võimalik kasutada Auto24laenu mille puhul ei ole oluline auto vanus ja puudub ka kaskokindlustuse kohustus.
Eriti see viimane on antud autode puhul oluline, sest sellistel sõidukitel ei ole see ilmselgelt soodne.
Samas tuleb veelkord meelde tuletada, et nende autode pidamine ei ole odav lõbu. Seega viimaste säästude eest ei ole mõtet neid osta.
Inbank AS-i poolt pakutava autolaenu krediidi kulukuse määr on 17,86% aastas järgmistel näidistingimustel: laenusumma 4500 EUR, laenuperiood 72 kuud, fikseeritud intressimäär 14,9%, lepingutasu 95 EUR, haldustasu 1,50 EUR, igakuine osamakse 97,23 EUR, krediidi kogusumma ja tagasimaksete summa 7096,51 EUR. Enne otsuse tegemist tutvuge põhjalikult lepingu tingimustega ja vajadusel pidage nõu asjatundjaga.