Oleme mõtetega raskel ajal Itaalias ja vaatame, milliseid sealt pärit ägedaid ja erilisi autosid Eestis praegu osta saaks. Otseselt see ilmselgelt itaallasi praegu ei aita, aga võib olla tekib juurde mõni Itaalia autotööstuse fänn, kes tulevikus toetab sealse piirkonna legendaarseid tootjaid. Üks samm korraga.
Kuna valik ei ole Eestis ülemäära suur, siis seekord niitsime eriti laia vikatiga. Mõnetuhandest eurost kuni 16 000 euroni välja. Kirge, ilu ja kiirust – siin on kõike!
Fiat 595 Abarth, 2015. aasta, 14 500 eurot
Abarthi poolt edasi aidatud väikseid Fiatte on müügis isegi päris mitu, aga see 595 on nendest kõige võimsam. 180 hobujõudu autos, mille tühimass on 1,1 tonni ja pikkus 3,6 meetrit, on ilmselt päris omapärane sõidukogemus.
Kapoti all on 1,4-liitrine turbomootor, mis peaks auto 0-100 km/h viima 6,5 sekundiga.
Konkreetse auto kohta väga palju taustainfot pole. Muu varustuse lahtris on kirjas mitmeid lisasid, millest võib välja lugeda sportlikuma vedrustuse, erilisema väljalaskeheli ning tummisemad pidurid.
Abarth 500 on heas mõttes friigiauto. Seda peab kindlasti proovima, kas kogu see veider komplekt sobib teiega kokku. Alates sõiduasendist kuni -mugavuseni. Kui sellega on korras, siis silmapaistev on see auto kahtlemata.
Fiat Coupe, 1994. aasta, 3300 eurot
Eestis väga haruldaseks muutunud Fiat Coupe oli tootmises 1993-2000 ning seda ehitatigi ainult ühe põlvkonna jagu. Disaineriks muuseas kuulus Chris Bangle, kelle vastuolulist disaini kandsid 2000ndate teise poole BMW’d.
See konkreetne auto on turboga kaheliitrine, millel hobujõude 190. Auto varustati juba tehasest piiratud libisemisega diferentsiaaliga, mis esiveolise puhul annab kõvasti võimekust juurde. Kiirendus on ametlikel andmetel 7,5 sekundit sajani.
Müügis oleva rohelise auto kohta pole kahjuks väga palju infot antud. Auto on Eestis 2009. aastast ja hetkel on registrikanne peatatud. Piltidelt tundub igatahes korralik, omaniku sõnul puudub ka rooste ning hinnast võiks järeldada, et mingit katastroofi ei tohiks olla ka mootoris. Ilmselt vajab lihtsalt kõvasti hoolt, nagu projektikas ikka.
Fiat Coupe välimus ei tarvitse kõigile meeldida, aga kui sulle meeldib, siis saad kindlasti väga mõnusa 90ndate kupee, mis on stiilne, teistsugune ja heade sõiduomadustega.
Alfa Romeo Spider, 1999. aasta, 4900 eurot
Elegantne ja punane väike Alfa on ideaalne suveauto. Silmapaistev disain, eriti stiilsed ja sobivad veljed ning hea seisukord – see auto ilmselt hakkab kunagi ka hinda koguma.
Kuigi sellist Alfat saab ka suuremate mootoritega, siis tegelikult on Alfa 2-liitrine Twin Spark mootor ka väga hea variant. Auto pole nii kerge, kui välimus lubaks arvata, aga 155 hobujõudu on piisav, et midagi tegemata küll ei jää.
Mis peamine – sellel autol on olnud väga hea omanik. Enamik Alfa kuulsusrikastest hädadest on tingitud vähesest tähelepanust. Jah, need on pirtsakamad autod ja seepärast tasubki osta just selliseid, kus omanik on hästi autot hoidnud.
Konkreetne Spider on olnud müüja kasutuses 5aastat. Kasutatud ainult suveajal ja talvel seisi auto garaažis. Auto on iga aasta korrapäraselt hooldatud ning raha ei ole kokku hoitud. Eelmisel aastal paigaldatud uus katus.
Maserati 4200GT, 2004. aasta, 15 990 eurot
Kõige lähem asi, mida sellises hinnaklassis on Ferrarile võimalik saada. Sellel päriselt ongi Ferrariga koostöös arendatud F136 V8 mootor, mida on kasutatud näiteks Ferrari 430, 458 ja California mudelites. Lisaks ka Alfa Romeo 8C kapoti all.
Maserati ei ole auto, mida osta viimaste eurode eest. See on väga mõnus hobiauto, mille puhul peab valmis olema kõigeks. Aga kui auto on korras, siis on tegu täisväärtusliku itaalia sportautoga.
390-hobujõuline mootor on ägeda häälega ning viib 0-100 km/h 4,9 sekundiga.
Mis konkreetse auto teeb eriti heaks on ajalugu. Eestis alates 2017. aastast, hooldatud Silberautos ning enne seda Euroopa margiesindustes. Äsja läbinud ülevaatuse ilma puudusteta. Seega võib autol olla küll vigu, aga vähemasti mitte varjatud.
Alfa Romeo MiTo, 2011. aasta, 3000 eurot
Mahutasime nimekirja veel ühe Alfa Romeo. Väike ja nunnu MiTo (Milano-Torino) on taaskord sobivat punast värvi ja täitsa asjaliku mootoriga.
MiTo kapoti all on 135-hobujõuline mootor, mis 1,2-tonnise auto jaoks on enam kui piisav. Kütusekulu lubatakse alla 6 liitri sajale ja linnas 7,4. Samas on pikkuse ja oleku poolest tegemist ideaalse linnaautoga.
MiTo on Eestist uuena ostetud ning seega peaks ajalooga asjad korras olemas. Tehtud hiljuti suured hooldused ja tundub, et on pärit hea omaniku perest. Välja on toodud ka ausalt, et umbes 400 eurot oleks vaja esistange ja kapoti värvikahjustuste likvideerimiseks.
Muus osas igati itaallaslik ja äge väikeauto, mis toob naeratuse suule nii juhile kui kõigile teistele tänaval!
Kuidas osta?
Kui säästudest jääb puudu või ei taha kohe kõike välja käia, siis kõikide nende itallasste ostuks on võimalik kasutada Auto24laenu, mille puhul ei ole oluline auto vanus ja puudub ka kaskokindlustuse kohustus.
Just vanus võib eriliste autode puhul saada tihti takistuseks tavaliste laenutoodete puhul. Samuti nõutakse tihti sissemaksu, mis Auto24laenu puhul ei ole kohustuslik.
Auto24 laen on finantskohustus. Enne laenu taotlemist ja laenulepingu sõlmimist hinnake oma varalist olukorda ja laenuvajadust, et veenduda, et olete võimeline laenu õigeaegselt tagasi maksma. Maksete õigeaegselt tasumata jätmise korral võib kaasneda kohustus tasuda viivist ja hüvitada võla sissenõudmiskulud. Laenulepingu nõuetekohane täitmata jätmine võib raskendada tulevikus laenude saamist nii Inbankist kui ka teistest finantsasutustest. Palun tutvuge enne laenamist krediidi kulukuse määraga ning sellega kui palju laenu võtmine Teile maksma läheb. Enne otsustamist tutvuge ka Finantsinspektsiooni tarbijaveebiga www.minuraha.ee, auto24 laenu lepingu tingimustega, lepingueelse teabega ning vajadusel konsulteerige asjatundjatega.