Kupeekerega autod ei too võidukarikaid koju praktilisuse eest, küll aga on kapiserval auhindu ilu, elegantsi ja stiili arvestuses. On inimesi, kelle jaoks iga uks üle kahe, on juba liiga palju.
Kui vaadata kasutatud kupeesid vähem kui 10 000 euro eest, siis kõige suurem valik erinevaid autosid on loomulikult BMW 3. seeria (E36, E46 ja E92) ja Mercedese CLK-seeria valikust. Erinevad põlvkonnad ja mootorid, tuunitud ja originaalid, odavad ja kallid. Valikut absoluutselt igale maitsele.
Seepärast püüdsime vaadata natuke teistsuguseid, mis liikluspildis eeltoodutest erineks või oleks sellel mingi lisaväärtus. See polegi nii kerge, sest enamike puhul leiab ikka mingi jama – on selliseid, mida on raske kellelegi soovitada, sobivatel on infot vähe, pildid kehvad või müüja imelik. Püüdsime selle muda seest leida pärle ja selline see valik seekord sai.
Chevrolet Camaro Targa, 2000. aasta, 6000 eurot
Omamoodi keeruline on tõmmata ka piiri sportautode ja kupeede vahel. See Camaro asub samuti sellisel vahepealsel alal. Tagaistmed on täiesti olemas, aga ilmselt ülemäära mugav seal pole.
Samuti pole see Camaro mingi tohutu muskelauto oma 193 hobujõuga, pigem mõnus kruiiser, aga manuaalkastiga. Lisaks veel targa-tüüpi katusega, mis võimaldab muuta auto kabrioletiks.
Suureks boonuseks on auto ilus värv ja väga hea seisukord. Auto on hästi hoitud ja rohkelt raha pandud taastamisse. Sisuliselt valmis tehtud projektikas, mis nüüd sõitjat ootab.
Volkswagen Scirocco, 2009. aasta, 6800 eurot
Scirocco on põhimõtteliselt ägedama kerega Golf, mis võidab stiilis, kaotab praktilisuses, nagu kupeele kohane.
Kuigi Sciroccot tehti ka võimsamate mootoritega, siis selline 200-hobujõuline on selles hinnaklassis parim. Lisaks veel konkreetse auto ilus välimus.
Auto on suure läbisõiduga, aga müüja ütleb, et hiljuti on tehtud suur hooldus ja vahetatud ka käigukastiõli. Tehniliselt korras auto. Kui see vastab tõele, siis läbisõitu ei tasu väga vaadata.
Mercedes-Benz CL500, 1996. aasta, 7000 eurot
Mercedes CL-klassi esimene põlvkond tähisega W140 ei ole väga populaarne, kuna välimus on paljude jaoks liialt robustne. Seetõttu on neid odavalt müüdud, lastud käest ära ja sellega mainet veelgi kahjustatud.
Kui disain meeldib, siis on CL500 tegelikult väga mõnus Mercedese luksuskupee. Võimas 5-liitrine mootor, rohkelt varustust ja mugav sõit.
Konkreetse auto kasuks räägib müüja poolt välja toodud nimekiri väga paljudest kallitest remonttöödest, mis tehtud. Samuti on see olnud kasutusel 10 aastat hobiautona ja saanud väga palju hellust ja hoolt.
Kui veel mainida, et see on kunagi kuulunud korvpallur Martin Müürsepale, siis on 7000 eurot eest kaupa kõvasti.
Chrysler Imperial, 1991. aasta, 9900 eurot
Auto, mis on siin rubriigis ka varem figureerinud, aga ägedate kupeede otsingul jäi see taas ette. Erilisema välimusega autot on Eesti kasutatud autode turul raske leida.
Silmapaistev, aga stiilne. Paheline, aga mitte üle võlli. Lisaks veel natuke spetsiaalsem Cartier’ eriseeria.
Kuigi autol on mõned vead, siis Imperiali kasuks räägib müüja poolt kirjutatud lisainfo auto üldise seisukorra kohta. Teist sellist Imperiali sulle naljalt vastu ei sõida.
BMW 325iX, 1990. aasta, 9500 eurot
Üks BMW peab ikkagi sisse mahtuma ja selleks on hoopis E30 põlvkonna kupee ning mitte üldse mingi tavaline. Siit nimekirjast ilmselt kõige suurema investeeringuväärtusega auto. R6 mootoritega 325 E30 hinnad on tõusuteel, nelikveoline iX võib olla takistus, aga mõne jaoks just boonus.
Müüja kirjutab, et auto on säilinud 100% originaalsena, seega sobib tõsisele entusiastile, kes hindab BMW algupära. Ideaalne musta numbri kandidaat, kui auto vanus selleni jõuab. Eestisse saabus juba 2016, aga siin sõitnud polegi.
Tehtud on keretööd ja värvimine. Vahetatud mootori tihendeid, hammasrihm ja rullik, veermiku osasid ja aku. Olemas kogu hooldus- ja remondiajalugu Rootsi arvete näol.
Raske on leida argumente selle auto mitte ostmiseks, kui on soov omada ägedat klassikalist saksa kupeed ja sellest kõigest lõpuks kunagi kasudega väljuda.
Kuidas osta?
Kui säästudest jääb puudu või ei taha kohe kõike välja käia, siis kõikide nende ägedate kupeede ostuks on võimalik kasutada Auto24laenu, mille puhul ei ole oluline auto vanus ja puudub ka kaskokindlustuse kohustus.
Just kaskonõue võib igakuised kulud ajada liiga suureks. Kasko on mõistlik riskide hajutamiseks, aga Auto24laenu puhul saab ise valida kas teha kasko või millistel tingimustel. Samuti nõutakse tihti sissemaksu, mis Auto24laenu puhul ei ole kohustuslik.
Auto24 laen on finantskohustus. Enne laenu taotlemist ja laenulepingu sõlmimist hinnake oma varalist olukorda ja laenuvajadust, et veenduda, et olete võimeline laenu õigeaegselt tagasi maksma. Maksete õigeaegselt tasumata jätmise korral võib kaasneda kohustus tasuda viivist ja hüvitada võla sissenõudmiskulud. Laenulepingu nõuetekohane täitmata jätmine võib raskendada tulevikus laenude saamist nii Inbankist kui ka teistest finantsasutustest. Palun tutvuge enne laenamist krediidi kulukuse määraga ning sellega kui palju laenu võtmine Teile maksma läheb. Enne otsustamist tutvuge ka Finantsinspektsiooni tarbijaveebiga www.minuraha.ee, auto24 laenu lepingu tingimustega, lepingueelse teabega ning vajadusel konsulteerige asjatundjatega.