Neli Eestis müüdavat keskmootoriga autot, millega suviseid sõiduteid nautida

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Auto24.ee

Õige superauto on ikka ja alati keskmootoriga. Muidugi on peamiseks eeliseks perfektne kaalujaotus ja hea pidamine, kuid ka vali mootorimüra otse juhi selja taga jätab kustumatu elamuse.

Õnneks ei pea aga omama Ferrarit, Lamborghinit või McLarenit, et lubada endale keskmootoriga auto sõiduelamusi. Tagasihoidlikumad sportautod, mis maksavad all 10 000 euro, on mituteist korda odavamad, kui mõni Itaaliast pärit eksootika.

Äsja avaldatud uhiuued Porsche Boxster Spyder ja Cayman GT4 sportautod sundisid kohe Auto24.ee otsingumootori tööle panema, et üles otsida taskukohased keskmootoriga sportautod. Välja valisime 4 sõidukit.

Toyota MR2, 2001. aasta, 5150 eurot

Kõige soodsam variant antud valikust on kolmanda põlvkonna Toyota MR2 sportauto. Selle ajastu MR2-ed said kiita veermiku ja sõiduomaduste poolest, kuid miinuseks toodi ka omal ajal pisut lahjavõitu mootorit.

Foto: Auto24.ee

Kuigi 140 kW 1,8-liitrisest mootorist pole tänapäeval kõige muljetavaldavam võimsuse näitaja tasub meeles pidada, et tehasest väljudes oli viimase generatsiooni MR2 sõidukite kaal napilt alla 1000 kg.

Antud autoga tuleb kaasa ka Toyota enda poolt pakutud kõva katus. Hiljuti on tehtud ka mootorivahetus värskema 1zz jõuallika vastu, mis peaks loodetavasti tagama ka natuke meelerahu.

Foto: Auto24.ee

Kuigi sõiduk asub Lätis on vaid 5150 euro eest 2001. aasta MR2 sportauto siiski huvitav pakkumine ja hetkel kõige soodsam keskmootoriga sportauto, mille üles leidsime.

Porsche Boxster, 1999. aasta, 8800 eurot

See pole kõige odavam Porsche Boxsteri pakkumine. Auto24-s, on veel 810 eurot soodsam variant. Kuid natuke parem välimus ja detailne ülevaade viimase kolme aasta hooldustöödest tõstsid just selle punase Boxsteri esile.

Foto: Auto24.ee

Kuigi esimese generatsiooni Boxster pole kunagi olnud kõige kenama välimusega, ei saa midagi ette heita selle dünaamikale ja sõiduomadustele. 2,5-liitrine 6-silindriline boksermootor pakub 150 kW ja auto läbisõit on 180 000 km.

Porsche on alati osanud valmistada nauditavaid sportautosid ja alla 10 000 euro maksev Boxster on üsna taskukohane viis sellest osa saamiseks. Hooldused on sõidukil tehtud iga 10 000 km tagant ja Eestis pole punane Boxster talvel kordagi sõitnud.

Foto: Auto24.ee

Pontiac Fiero, 1984. aasta, 14 900 eurot

Pontiac Fiero sai Ameerikas endale üsna kiiresti “vaese mehe Ferrari” hüüdnime. Kui auto oleks punane leiaks ehk rohkem sarnasusi, kuid peale auto keskel oleva mootori rohkem ühiseid jooni ikooniliste Itaalia autodega väga ei ole.

Foto: Auto24.ee

2,5-liitrine rida neli mootori võimsust kuulutusel pole märgitud, kuid ametlike andmete alusel on võimsuseks pisut pettumustvalmistav 68 kW. Võib-olla jäi võimsus märkimata põhjusega, et kuulutuses kohe pettuma ei peaks.

Erilisemaks teeb antud Fiero fakt, et tegemist on Indy Pace Car väljalasega, mida toodeti kokku vaid 2000 autot. Kuulutusel on kirjas ka, et antud auto on osalenud 1984. aasta Indy 500 sõidu paraadil, kuid selle tõestuseks peaks müüjalt kindlaid asitõendeid küsima.

Foto: Auto24.ee

See-eest on kuulutuse alusel sõiduki konditsioon väga kiita ning täiesti originaalne. Ameerika Ühendriikidest toodud Fiero läbisõit on pea olematu – 16 634 km.

Porsche Cayman, 2013. aasta, 43 000 eurot

Jah – ilmselgelt pole tegemist otseselt taskukohase autoga. Kui rääkida aga väikestest, keskmootoriga sportautodest, siis ei saa üle ega ümber Porsche Caymanist. Ja see on kõige soodsam isend, mis hetkel Auto24-s müügis on.

Foto: Auto24.ee

Tegemist on teise põlvkonna (981) kõige lahjema mootoriga Cayman kupeega. 2,7-liitrine mootor pakub 202 kW ja seda koos kiidetud Porsche PDK automaatkastiga. See kõik tagab sümpaatse sajani kiirenduse 5,3 sekundiga.

Saksamaalt toodud sportautol on kõik hooldused tehtud Porsche esinduses ja kaasa tulevad nii komplekt talve- kui ka suverehve. Välimuselt tagasihoidlikult musta Caymani teeb pisut erksamaks valdavalt nahast beež interjöör.

Foto: Auto24.ee

Õnneks on antud Caymanil ka lisavarustusest nopitud sport väljalaskesüsteem, mis on iga sportauto puhul ju kohustuslik valik.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.