Metal-retro: Iron Maideni trummar ja Jaguar taastasid 1984. aasta XJ6 luksussedaani

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Jaguar Classic on valmis saanud järjekordse meistriteosega – ainulaadne XJ6 luksussedaan ehitatud eraldi maailmakuulsale briti metalbändi Iron Maideni trummarile Nicko McBrainile.

Nicko McBrain poole ainult legendaarne metaltrummar vaid ka eluaegne Jaguari austaja. Koostöös Jaguar Classic osakonnaga sai restaureeritud 1984. aasta XJ6 luksussedaan, millel on mitmeid ainulaadseid detaile ja omadusi.

Tänavu on Jaguar XJ mudeliseerial viiekümnes juubel ja esimene erimudel selle tähistuseks ongi trummarile ehitatud XJ6. Kogu projekt vajas üle 3500 inimtunni tööd, mille jooksul enam kui 4000 juppi, kas taastati, disainiti uuesti või vahetati täiesti välja. Modifikatsioonid välimusele, interjöörile, jõuülekandele ja vedrustusele tagavad ainulaadse sõiduki ja Nicko unelmate XJ.

“See auto on tõesti XJ mudeli parimate hittide kollektsioon ja defineerib XJ olemust väga täpselt,” sõnas Nick McBrain.

“Kuna tegemist on XJ viiekümnenda juubeli aastaga ei oleks me suutnudki seda paremini ajastada, XJ on mu lemmik Jaguar läbi aegade.”

Vaid lühike loetelu muudatustest oleks järgnev. Unikaalsed esi- ja tagastanged, laiendatud rattakoopad ainulaadsete 18-tolliste velgedega. Auto on värvitud erilise Mauve nimelise tooniga ja modernsust lisavad LED esituled.

Interjööris domineerib käsitsi õmmeldud Pimento Red nahk ja kasutatud on ka plaatanipuust (ingl. k sycamore) vineeri, mis on ühtlasi trummari soolotrummikesta puit. Keskkonsoolilt leiab integreeritud puutetundliku ekraani ja kitarrivõimendist inspireeritud keeratavad nupud. 1100-vatine helisüsteem on laenatud 2012. aasta Jaguar XF-ilt.

Muidugi ei puudu ka rooli pealt Iron Maideni maskoti ja Jaguari logo ristand “Eddie Growler”. Muudatuste nimekiri läheks veel pikalt edasi, lõpetades näiteks modernsete uksetihenditega, mis vähendavad suurtel kiirustel tuulemüra.

Mootoriks on 4,2-liitrine rida kuus mootor, mis on võetud oma aja E-Type sportkupeest – Nicko lemmik mootor Jaguari rikkalikust ajaloost.

Kirsina tordil on kapotil olev Jaguari kuju otse trummari esimesest XJ mudelist aastast 1984 ja samuti on ka auto süütevõti tema algse luksussedaani oma.

Märksõnad: , ,

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.