Jaguari F-Type on müügis juba enam, kui neli aastat. Siiani on tegemist ühe ilusaima autoga tänavatel ja sõiduelamus ei jää kindlasti disainile alla.
Mõeldud, kui legendaarse E-Type järglasena, ilmus F-Type mitukümmend aastat hiljem. Loodetavasti mõnekümne aasta pärast vaadatakse F-Type poole tagasi nagu praegu E-Type’ile, mille hinnad on laes ja disain korduvalt autonduse ajaloo parimate sekka arvatud.
Olgu huvi lihtsalt ühe ilusa sõiduki vastu, millega mugavalt maanteed mõõta ja imetlevaid pilke saada või soov kogeda metsikut sportautot, siis F-Type valikust kindlasti sobiliku variandi – katuse või katuseta.
2-liitrine turbo on alles algus
Uusim mootor terves F-Type mudelivalikus on huvitaval kombel ka kõige taskukohasem ja võimsuse poolest tagasihoidlikum. 2-liitrine turbomootor pakub 300 hj ja kiirendab sõiduki 8-käigulise automaatkasti abil sajani vaid 5,7 sekundiga.
Muidugi võib aru saada, et F-Type välimusega sportautole sobiks ütlemata hästi jõuallikas, millega kaasneks ka rohkem draamat ja erilisem heli. Sellisel juhul tulevad appi Jaguari ülelaadimisega V6 ja V8 bensiinimootorid.
Kolmeliitrine V6 mootor, mis on saadaval nii taga- kui ka nelikveolisena, pakub 340 hj ja 380 hj. Tagaveolised variandid pakuvad kõige tooremat sõiduelamust, kuna saadaval on ka manuaalkast. Parema pidamisega ja ilmastikukindlamad nelikveolised kasutavad sarnaselt 2-liitrisele 8-käigulist automaatkasti.
Sõiduelamus ja võimas heli käsikäes
F-Type’i võimsaimaks mootoriks on muidugi Jaguari poolt laialdaselt kasutatud 5-liitrine ülelaadimisega V8. Tippmudel on Special Vehicle Operations osakonna poolt tuunitud SVR 575 hj, nelikveo, 3,5-sekundilise kiirenduse ja tippkiirusega, mis ületab 320 km/h.
“Tagasihoidlikum” V8-ga varustatud F-Type R jääb erilisemale SVR’ile alla vaid 25 hobujõuga, mis tõttu tõuseb kiirendus 3,9 sekundini. Saadaval samuti vaid nelikveolisena, pole probleemi kõik 550 hobust asfaldile kanda ja nautida võimsa V8 mörinat.
F-Type’i suurimaks trumbiks on kahtlemata võimsamate V6 ja V8 mootorite heli. Lisades draamat ja emotsiooni ka kõige tavalisematele sõitudele, pakub Jaguari sportauto grand touring sõiduelamust sobiliku tasakaalu sportlikkuse ja mugavuse vahel.
Rivaalideks on talle legendaarse Porsche 911 kangemad variandid ja näiteks ka Mercedes-AMG GT. Jaguar teab, et tõeline lõbu algab siis, kui on vaja käänulistel teedel autot sihtotstarbeliselt kasutada.
Vaata ka Chris Harrise F-Type R videoarvustust, mis on tüüpiliselt täidetud driftimise ja rehvisuitsuga siit: