Jaguari XJS kupee on pigem tuntud oma mugavuse ja mõõdukalt sportliku sõiduelamuse poolest. Kuid Jaguari autode baasil sõidukeid ehitav Lister viis XJS soorituse samale tasemele Ferrari Testarossaga.
Legendaarse E-Type kupee kingade täitmine oli alati raske katsumus. E-Type’i ikooniline välimus, mida on Enzo Ferrari nimetanud maailma ilusaimaks sportautoks, tagas et 1975. aastal tutvustatud XJS sportkupeel seisab ees korralik katsumus Jaguari austajate seas.
Suur 5,3-liitrine V12 mootor oli aga hea algus. XJSi saabumise ajal olid V12 mootorid peaaegu et eksklusiivselt pakutud Ferrari ja Lamborghini sportautodes. Jaguari jõuallikas tootis 282 hj, mis kiirendas XJS kupee seisust 97 km/h kiiruseni 7,6 sekundiga.
Muidugi võivad ülaltoodud näitajad tunduda tänapäeva kohta üllatavalt tagasihoidlikud. Kuid 1970ndate grand touring kupee jaoks oli minekut omajagu. Kui võrrelda aga puhtavereliste Ferrari sportautodega pidi Jaguari kupee alla vanduma.
XJS kupee võimekuse tõstmiseks tuli appi Jaguaritest sportlikemaid sõidukeid ehitav Lister. Alati Jaguariga seotud autobränd võttis ette XJSi, et pakkuda konkurentsi Itaalia sportautodele.
5,3-liitrine V12 mootori maht suurendati 7-liitrini. Automaat käigukast asendati tugevama 5-käigulise manuaaliga ja muidugi uuendati ka pidureid ja vedrustust, et suurema võimsusega toime tulla. Mootor tootis 482 hj ja kiirendus langes 4,5 sekundini – kiirem kui Ferari Testarossa.
Välimuselt torkavad ennekõike silma muidugi laiendatud rattakoopad, natuke värskendatud esistange ja väike tagaspoiler. Tippkiirus vihase Lister-Jaguar XJSi puhul ületas 322 km/h.
Juhuslikult läheb üks Lister-Jaguar XJS sportkupee Bonhams oksjoni haamri alla, mis on natukene erakordsemgi kui tavaline variant. Nimelt on eelmine omanik mootorit veel tuuninud, viies selle tagasi Listerisse. Lõpuks 7-liitrine V12 toodab antud sõidukil 600 hj ja rohkema tähelepanu tarvis on paigaldatud ka uuem ja valjem sportsummutisüsteem.