Leedu rallisõitja Benediktas Vanagas testis Lexuse enimmüüdud mudeli RX uusimat varianti, RX 500h F Sport+ turbohübriidi, sõites sellega Tallinnast koju Vilniusesse. Ralliäss teab, mida Lexuse mudelitelt oodata, kuid teekonnal üllatas uus RX teda päris mitme külje pealt.
“Kohe kui sõitma asusin, sain aru, et selle auto tunnetus erineb teistest Lexuse mudelitest,” räägib Vanagas oma esimesest kogemusest RX turbohübriidi roolis.
Lexus on tuntud sujuva ja vaikse, täishübriidse sõidukogemuse, sujuva sõidudünaamika ja ülima mugavuse poolest; kuid selle auto puhul oli hoopis kiirus see, mis Vanagast rabas. RX 500h Sportil on lisaks kahele elektrimootorile 2,4-liitrine turboga bensiinimootor, mis annab kokku aukartustäratavad 370 hobujõudu. “Sain aru, et Lexuse insenerid on teinud väga mugava, vaikse, meeldiva ja seejuures kiire auto – ja just sellepärast see auto mulle meeldiski,” põhjendab Vanagas.
Võimas mootor tähendab ka suurepärast kiirendust. Nullist sajani jõuab RX 500h Sport 6,2 sekundiga, mis on suurepärane tulemus, võttes arvesse, kui suure ja raske autoga on tegemist.
Ja ehkki auto on suur, on temaga väga hea manööverdada ning seega ka linnas ääretult mugav liigelda. Võluvits peitub sellest, et keeravad nii esi- kui tagarattad.
Agressiivne ning elegantne
Kui rääkida auto välimusest, siis kasutab Vanagas kolme sõna: „muskliline“, jõuline ja elegantne. “See sõnade kooslus ei tundu esmapilgul kokku sobivat, kuid Lexuse disainerid on siin kuidagi minu jaoks need kolm sõna omavahel toimivaks tervikuks koondanud,” arutleb Vanagas.
“Kui esimest korda auto ukse avasin, siis oli ukselink harjumatu – mitte ükski selle osa ei liikunud. Uue RX-i uks avaneb hoopis nupule vajutades. Selline lähenemine vajab kindlasti harjumist,” sõnab Vanagas.
Samamoodi oli harjumatu ukse avamine seestpoolt. “Otsisin harjumuspärast linki, millest saaks ukse avada, ja kui leidsin, siis ei tundunud see kõige mugavam variant, ent siis taipasin, et ka siin tuleb nuppu vajutada,” räägib Vanagas ja tõdes, et vanast harjumusest ei ole lihtne sõrmenipsust ümber orienteeruda.
Istudes tagaistmele kiitis Vanagas, et ruumipuudust ta ei tunne. Luksust lisab elektrooniliselt muudetav seljatoe asend ja soojendus. Kuumal suvepäeval on istmed muidugi ventileeritavad, mis teeb olemise veel mõnusamaks.
Pagasiruumi mahutavus kokkuklappimata istmetega on 460 liitrit. “Minu lemmikfunktsiooniks on võimalus istmeid vaid ühe nupuvajatusega alla ja üles lasta,” ütleb Vanagas.
Juhiiste haarab mõnusalt endasse
Istudes esiistmele, torkab silma, et juhikoht on sportlik, mugav, kasutajasõbralik ja minimalistlik. “Mulle tõesti meeldib siin juhikohal istuda. Iste toetab igalt küljelt ning olen mõnusalt istmes kinni,” räägib Vanagas. Roolil on kõik nupud õigetest kohtades ning olemas on ka käiguvahetuslabad.
Kel soovi, saab kasutada panoraamkatuse võlusid, kuid sinna võib ka katte peale tõmmata, siis on kogu salong ja lagi tume, mis avaldab Vanagasele muljet. “Mulle meeldib, kui kogu salong on must, see aitab paremini keskenduda sellele, mis tee peal toimub.”
Lexus rakendab oma autode juures Tazuna kontseptsiooni, mis tähendab, et autos peavad kõik toimingud olema juhi käeulatuses ja võimalikult intuitiivselt tehtavad. “Tuleb tunnistada, et võrreldes vanemate Lexuse mudelitega võib uus RX oma Tazuna kontseptsiooni üle uhke olla,” tunnustab Vanagas, tuues eraldi välja, et kõik nupud ja suur 14-tolline multimeediaekraan on mugavalt käeulatuses.
Palju ohutusabilisi ning arvestatav maastikuvõimekus
Autol on peal väga palju ohutusabilisi, kuid üks püüdis Vanagase tähelepanu eriti. “Sensorid, mis mõlemale poole autot on paigaldatud, hoiatavad, kas ukse avamisel on tulemas mõni teine auto, jalgrattur või jalakäija. See kasulik abimees aitab kindlasti nii mõnegi ohtliku olukorra ära hoida.”
RX kuulub populaarsesse linnamaasturite segmenti, kuid vaatamata sellele ei pea RX-is pettuma – võid julgelt metsateele pöörata ning peagi üllatuda, kui kaugele see sind viib.
Lexus RX mudelit on toodetud enam kui 25 aastat, käesolev on juba viienda põlvkonna RX.
“Ja tundub, et sellega on tabatud naelapea pihta,” tõdeb Vanagas.