Juba viiendat põlvkonda järjest seab Lexus RX oma erakordse stiili, tipptasemel tehnoloogia ja silmapaistva jõudlusega uusi standardeid automaailmas. Lexus on aastate jooksul pidevalt täiustanud RX-i funktsioone ja disaini, muutes selle üheks populaarseimaks luksuskrossoveriks kogu maailmas läbi viie mudelipõlvkonna.
Täna on Lexus RX saadaval nii täishübriidina, turbohübriidina kui ka pistikhübriidina, mis suudab enam kui 50% sõiduajast sõita nullheitega. Kuidas on jõutud tänaseks ikoonilise RX-i mudelini?
RX läheb ajalukku esimese premium-klassi krossoverina (1998–2003)
RX linnamaastur tegi debüüdi 1998. aastal, kui Lexus RX 300 tuli turule esimese omataolise sõidukina – premium-klassi krossover –, ühendades luksussedaani maanteesõiduomadused sportliku krossoveri omadega ning juhatades sisse automaailmas uue ja märgilise peatüki.
Esimese põlvkonna Lexus RX 300 tõusis kiiresti luksuslike linnamaasturite segmendi tippu ja pani alguse populaarse mudeli tulevastele põlvkondadele.
Teine põlvkond tõi turule hübriidajami (2004–2008)
Lexus RX-i teine põlvkond toodi turule 2004. aastal. Linnamaasturil oli eelkäijaga võrreldes rafineeritum välisdisain ja elegantsem kuju. RX-i interjööris kasutati varasemaga võrreldes veel kvaliteetsemaid materjale, mis muutsid auto luksuslikumaks.
2005. aasta oli RX-i ajaloos märgiline. Müügile jõudis Lexus RX 400h, maailma esimene luksuslik hübriidauto, kus V-6-bensiinimootor oli kombineeritud võimsa elektrimootoriga. Hübriidajamiga versioon pani aluse uuele ajastule Lexus RX-i loos.
Hübriidmudeli müügiletulek tõi märgatavad muutused kütusekulus. RX 400h pakkus luksusmaasturi juhtidele märkimisväärset 33% keskmise kütusekulu vähenemist, kusjuures linnas vähenes see koguni 67%.
2007. aastal asendas RX 350 senise RX 300. Sellel mudelil oli suurem ja võimsam 3,5-liitrine V-6-mootor, mille võimsus oli 270 hobujõudu. Uuendatud kuuekäiguline automaatkäigukast parandas kütusesäästlikkust ja kiirendust.
Kolmas põlvkond tõestas, et hübriidajam tuli, et jääda (2009–2015)
Kolmanda põlvkonna mudel sai 2009. aastal uue välisilme. Uue põlvkonna RX-i saabumisega oli selge, et hübriidajam saab selle auto lahutamatuks osaks. Kiiresti muutus hübriidajamiga versioon RX450h mudeli liidriks, vaatamata sellele, et müügil oli endiselt ka võimas, 3,5-liitrise V-6-bensiinimootoriga mudel.
Neljas põlvkond tõi turule uue sportmudeli ja täiustatud turvafunktsioonid (2016–2022)
Lexus RX-i neljandat põlvkonda esitleti 2016. aastal silmapaistva disainiuuendusega. Julged jooned ja teravad nurgad lõid dünaamilise, kuid elegantse profiili. Interjöör oli sama muljetavaldav – avar ja rafineeritud juhikoht, suurt tähelepanu oli pööratud detailidele.
Uuendatud RX tutvustas ka uut, sportliku disaini ja vedrustusega F SPORT mudelit. RX-mudelid said palju tipptasemel turvafunktsioone, mis põhinevad Lexus Safety System+ 2.0.
Võimsa jõudlusega viies põlvkond tõi valikusse pistikhübriidi (2023–…)
Uusimat, viiendat põlvkonda iseloomustavad kolm hübriidjõuallikat. RX 450h+ on esimene RX, kus kasutatakse Lexuse pistikhübriidtehnoloogiat. Suuremat jõudlust otsivatele klientidele on valikus turbohübriid RX 500h, mis on varustatud DIRECT4 veojõu juhtimisega. RX 350h täishübriid on alternatiiviks väiksema töömahuga diisel- ja bensiinimootoritele.
Mudelivaliku esimene pistikhübriid RX 450h+ pakub kuni 97 kilomeetrini ulatuvat sõiduulatust elektri jõul. Mootori võimsuseks on 309 hj (227 kW), mis võimaldab kiirendust 6,5 sekundiga 0–100 km/h-ni.
Lexuse pistikhübriidi teeb eriliseks see, et kui hübriidaku tühjeneb, siis ei minda üle ainult bensiinimootorile, vaid auto lülitub ümber iselaadivale hübriidrežiimile, mis võimaldab ka sõidu ajal akut laadida ning säilitada auto ökonoomsust ja jõudlust.
Skaala teises otsas on RX 500h turbohübriid, mida iseloomustab võimas jõudlus ja sõidudünaamika. Võimsa 2,4-liitrise mootori ja elektrijõuga annab kuni 367 hobujõudu.
Kui otsid silmapaistvat ja luksuslikku linnamaasturit, siis tutvu Lexus RX pakkumisega.