Eestlased ja kogu maailm armastab kõrgemaid linnamaastureid. Lexuse üks enimmüüdumaid mudeleid Euroopas – UX – sobitub siia ritta suurepäraselt. Ent konkurents sel turul on väga aktiivne ning nii on Lexus oma populaarset UX-i sel aastal oluliselt täiendamas.
Auto on muutunud võimsamaks
Kõige märkimisväärsem arendus on toimunud auto südames ehk iselaadiv hübriid – UX 250h on asendunud nüüd võimsama UX 300h-ga. See tähendab, et uuel hübriidmudelil on suurem süsteemi koguvõimsus, ulatudes 146 kW (199 hj). See on koguni 8% rohkem kui eelkäijal. Selline võimsuse kasv on võimalik tänu uuele, viienda põlvkonna hübriidsüsteemile, mis võtab kasutusele tõhusama 60-elemendilise 222-voldise liitiumioonaku.
Kui kaht põlvkonda omavahel võrrelda, siis mõlema mootoriks on kaheliitrine neljasilindriline mootor, mis on ühendatud kahe elektrimootoriga, kuid uue e-Four nelikveosüsteemi tagumine elektrimootor on koguni 5,6 korda võimsam kui selle eelkäija. Eelmise põlvkonna 5,3 kW asünkroonmootori asemel on nüüd 30 kW püsimagnetmootor. See teravdab gaasipedaali reaktsiooni ja muudab auto juhtimise veelgi meeldivamaks.
Uus mudel on veelgi erksam, ent samas ka säästlikum
Mis sellega muutub? Juht tunnetab kindlasti veel erksamat kiirendust. Esiveoline mudel kiirendab 0–100 km/h 8,1 sekundiga ning nelikveoline mudel 7,9 sekundiga. Varem oli see vastavalt 8,5 ning 8,7 sekundit.
Kuna jõuülekanne on tõhusam ning auto massi on samuti vähendatud, siis see on kaasa toonud ka kütusekulu vähenemise. Esiveolise mudeli kombineeritud WLTP-tsüklis on see nüüd 5,0–5,2 l / 100 km ning nelikveolise puhul 5,3–5,7 l / 100 km.
Nelikveolise UX 300h puhul on parandatud ka sõidudünaamikat. Auto püsib tugeval pidurdamisel stabiilsemalt teel ning on täpsema juhitavusega.
Need parendused said võimalikuks tänu nelikveosüsteemi e-Four veel paremale häälestusele. Häälestuse käigus optimeeriti nelikveosüsteemi võimekust jaotada veojõudu esi- ja tagatelje vahel nii, et vähendada kere kaldumist kiirtes kurvides ning lisada stabiilsust tugeval pidurdamisel ka ebatasasel pinnal.
Salong on muutunud veelgi rafineeritumaks
Nüüd on valikuliselt saadaval uus 12,3-tolline täisdigitaalne näidikupaneel. Ekraani disaini ja soovitud infot saab kohandada nii välimuse ja tunnetuse kui ka edastatava teabe tüübi osas, luues sujuva ja intuitiivse kasutuskogemuse. Vastavalt valitud sõidurežiimile muutub ekraani välimus ja sealset infot saab kohandada vastavalt juhi isiklikele eelistusele. Samuti on uuendatud 8-tollist puutetundlikku multimeediaekraani.
Täiustatud sõiduabilised
Uuendatud roolil asub juhi näotuvastuskaamera. See kontrollib pidevalt juhi valvsust ja tuvastab, kas juht on väsinud või hajevil. Kui juht hoiatustele ei reageeri, käivitab monitor juhi hädaseiskamise, peatades sõiduki kontrollitult ja aktiveerides ohutuled.
Lexus Safety System + uuendusele on lisatud veel kaks funktsiooni.
Proactive Driving Assist kasutab auto esikaamerat, et tuvastada eespool liikuvaid sõidukeid ja sõidurajal või selle läheduses muid objekte või liikumist, nagu pargitud sõidukid, jalakäijad või ratturid. Takistuse puhul aitab see funktsioon valida ohutuma trajektoori sõiduraja piires.
Kui aga ees sõidab auto, siis kiirenduspedaali lahti laskmisel uus UX300h pidurdab hübriidajami ja vajadusel ka piduritega nii, et hoida ohutut vahemaad ilma, et juht peaks ise piduripedaali vajutama.
Lisafunktsioon Safe Exit Assist toetab autot ohutut väljumist ning hoiatab lähenevast sõidukist või inimesest, jalg- või tõukerattast, vältimaks kokkupõrget avatud uksega.
UX on saadaval iselaadiva hübriidmudelina ja elektrimudelina. Uue UX-i hinnad algavad 44 200 eurost. F SPORT Design mudeliga on eripakkumise jooksul kaasas tasuta talverataste komplekt.