7 nippi, kuidas elektriautoga talvel võimalikult pikalt järjest sõita

Neste laadimisjaamas saab nüüd lisaks äpile tasuda ka kaardimaksega.Foto: Neste

Elektriauto on ka talvel tõhus kaaslane, kui arvestada mõningaid talvise sõiduga seotud eripärasid. Nende nippidega laiendate elektriauto tööulatust, muudate laadimise tõhusamaks ja kogu reis on meeldiv ka külmakraadidega.

1. Jälgige, mis on talvine sõiduulatus

Elektriautod tarbivad talvel rohkem energiat. See on tingitud sellest, et akust võetakse elektrienergiat ka auto sisemuse ja aku soojendamiseks. Seetõttu võib elektriauto sõiduulatus olla talvel 20–50% madalam kui muidu. Näiteks, kui lubatud läbisõiduks on 300 kilomeetrit, siis talvistes oludes võib see lüheneda 150–200 kilomeetrini. 

2. Võimalusel hoidke autot soojas kohas

Kuna märkimisväärne osa energiast kulub talvel sõites aku ja salongi soojendamisele, tasub elektriautot hoida soojas garaažis. Kui seda võimalust ei ole ja elektriautot hoitakse õues, siis on soovitatav enne teele asumist laadimise ajal akut ja sõitjate ruumi taimeriga eelsoojendada.

Kui see tüli ei põhjusta, siis võiks talvel sõites rooli- ja istmesoojendust kasutada võimalikult vähe ning isegi siseõhku veidi vähem soojendada. See kõik on suur energiakulu ja kahandab seega auto läbisõitu.

3. Kasutage ökonoomse sõidu režiimi

Paljudel elektriautodel on ökosõidurežiim, mis vähendab energiakulu ning pikendab sõiduulatust ja aku tööiga. Tugeva pakase korral on sellised sõidurežiimid eriti kasulikud. Kindlasti tasub kontrollida ka enda sõidustiili – ennetav ja sujuv sõit kulutab vähem energiat ning on üleüldiselt turvalisem kui äkilised kiirendused ja pidurdused.

4. Võimalusel kasutage aku eelsoojendamist

Kui autol on olemas eelsoojendamise funktsioon, siis tasub seda kindlasti enne laadimist kasutada. Soe aku saab paremini voolu ja laeb kiiremini. Mõned elektriautod lülitavad aku eelsoojenduse automaatselt sisse, kui auto navigatsioonisüsteemis on määratud sihtkohaks laadimisjaam, k.a Neste MY Kadaka laadimisjaam.

Talvisel ajal tasub oma sõidud läbi mõelda. Vaata järgi, kus asuvad tee peal laadimisalad.Foto: Neste

5. Andke laadimiseks rohkem aega

Külm ilm aeglustab aku laadimist, kuna aku soojendamine võtab osa energiast. Nii et andke laadimiseks veidi rohkem aega. Elektriauto aku laeb kõige paremini siis, kui see pole täielikult tühjenenud. Samuti tasub teada, et tavaliselt aeglustub laadimiskiirus pärast 80-protsendini jõudmist. Aku laadimisel järgige alati autotootja juhiseid.

Enne kui laadimist alustate, kontrollige, et auto laadimispordis või laadija püstolis ei oleks lund ega jääd, kuna see võib takistada laadimist.

6. Kontrollige rehvirõhku

Rehvirõhk langeb külma ilmaga kergesti ja liiga madala rõhuga rehv suurendab veeretakistust. Seega tuleb külmade ilmade saabumisel kindlasti jälgida, et rehvirõhk oleks õige – siis püsib auto ka kindlamini tee peal.

Neste MY taastuvenergia kiirlaadimisjaamas laete ainult 100% kliimasõbralikku taastuvenergiat.Foto: Neste

7. Neste MY taastuvlaadimine pakub head laadimiskiirust ja varjualust

Neste MY taastuvlaadimisjaam Kadakas pakub head laadimiskiirust. Laadimisjaamas on laiad parkimiskohad ning valgustusega varikatus.

Neste MY taastuvenergia kiirlaadimisjaamas laete ainult 100% kliimasõbralikku taastuvenergiat, mille hind on 0,39 EUR/kWh

Laadimise eest saab tasuda Neste maksekaardi või pangakaardiga makseterminalis. Samuti alla laetud Neste mobiilirakenduse kaudu, kuhu saab lisada pangakaardi või Neste maksekaardi.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.