Mis saab, kui autosse lisada liiga palju mootoriõli?

Oluline on jälgida tehase poolt ettenähtud õlivahetusvälpasid ning nendest kinni pidada.Foto: Shutterstock

Auto mootor vajab laitmatuks tööks õli. Kellelegi pole uudiseks, et kui õli on liiga vähe, siis see sõidukile head ei tee. Mis aga saab siis, kui õli on liiga palju?

Õli ülesanne on hoida ära mootori ülekuumenemine ning vähendada liikuvate osade vahel tekkivat hõõrdumist. Samuti puhastab mootoriõli mootori komponente erinevatest saaste- ja jääkainetest – ikka selleks, et sõiduk töötaks korrapäraselt ja probleemideta.

Küll aga ei saa kõigile sõidukitele läheneda ühtmoodi – iga auto vajab erinevas koguses õli. Sobiva hulga määrab paljuski mootori suurus. Keskeltläbi pannakse mootorisse 5–8 liitrit õli. 

Jälgi õlivahetusvälpa

Kindlasti tuleb jälgida tehase poolt ettenähtud õlivahetusvälpasid ning nendest kinni pidada. Ja pigem tasub käia õlivahetuses sagedamini kui harvemini, kuna meie heitlik ja ettearvamatu kliima pole nii ideaalne kui olud, milles autosid on testitud. Eestis on optimaalne õlivahetusvälp 10 000 – 15 000 kilomeetrit.

Liiga palju õli hakkab vahutama

Kui mootoriõli saab liiga palju, siis on kõige suuremaks kannatajaks väntvõll, kuna sinna pääsenud õli puutub kokku õhuga ja võib hakata vahutama. Selle tagajärjel muutub õli paksemaks, õli voolavus vähendab ning vajalik kogus ei jõua enam komponentideni, et mootorit jahutada.

Õhu kaudu võivad mootorisse sattuda ka saasteaine osakesed, mis halvendavad õli kvaliteeti – õli määrdeomadused vähenevad ja see võib kaasa tuua mootori ülekuumenemise.

Õlitaset saab iga autoomanik regulaarselt kontrollida spetsiaalse mõõtevardaga. Osadel autodel saab õlitaset kontrollida ka läbi pardakompuutri.

Kui õlitase on normis, siis korras auto puhul see ilma õli juurde valamata tõusta ei tohiks. Kui see peaks juhtuma, siis on see märk tõsisemast probleemist, kuna viitab kütuselekkele mootoris. Sageli tähendab õlitaseme tõus ka pihustitihendite või kütuse ühenduste leket – sel juhul tuleb kiiremas korras teenindusse pöörduda.

Kui õlitase on liiga madal, siis ajutise lahendusena saab auto omanik ise õiget õli juurde valada, kuid soovitatav on lasta spetsialistidel üle vaadata, mis õli kadumist põhjustab.

Normaalseks õlikuluks võib pidada, kui ettenähtud õlivahetusvälba korral püsib vedelik mõõtevarda mõõteulatuse vahemikus.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.