Jalgpallis mõjutab juba üks sentimeeter siin- või sealpool väravajoont mängu tulemust. Seetõttu võeti mõni aasta tagasi kasutusele tuhandetele jalgpallisõpradele tuttav VAR ehk videokohtunik, mis aitab mängukohtunikel langetada otsuseid situatsioonides, kus küsimus on sentimeetrites.
Analoogset lahendust kasutatakse ka SEATi sõidukite kerede mõõtmisel, kuid sentimeetrite asemel räägime kümnendik-millimeetritest ehk umbes paberilehe paksusest. Senimaani viidi see detailine ja peen protsess läbi pooleldi käsitsi, ent nüüd on ka autotööstusesse jõudnud uuenduslik tehnoloogia – fotogrammeetria.
Millimeetrise täpsusega
Sõidukite kered peavad olema täiuslikud, vigadeta. See tähendab, et detailide mõõtmisel peab arvestama paljude erinevate faktoritega, et tulemus saaks perfektne.
Siin tulebki appi optiline mõõtmistehnoloogia fotogrammeetria, mis võimaldab SEATi tiimil fotode abil jäädvustada miljoneid objekti punkte, määrates sealjuures nende sügavuse ja paksuse. Kogutud punktid kantakse värvilisele kaardile, mis näitab, kas standardist on kõrvalekaldeid.
Kuidas see töötab? Lintkonveierilt tulevad sõidukite osad, mida peab iga tootmisvahetus põhjalikult kontrollima. Seejärel transpordivad automatiseeritud robotid need komponendid mõõteseadmetesse, mis tagavad, et kõik tootmisliinilt väljuvad sõidukid on õigete mõõtmetega.
Optiline tehnoloogia on säästnud kuni 90% mõõtmisajast võrreldes tavapäraste puutetundlike mõõtmistega. Kokku teevad masinad 9000 fotot ja kuni 210 miljonit analüüsitud punkti päevas.
“Varem mõõtsime päevas kolme osa, nüüd kontrollime iga päev 30 tükki. See on võimaldanud meil põhjalikult muuta seda, kuidas oleme viimase 20 või 30 aasta jooksul asjale lähenenud,” sõnas SEATi sisedetailide mõõtmise juht Paco Triguero.
Sama tehnoloogiat kasutatakse praegu näiteks SEAT Leoni ja CUPRA Formentori konveieril.