Autosoovitused: kui sõidad päevas ligikaudu 50 kilomeetrit, siis võiksid just need autod sulle sobida!

Pistikhübriidiga teed linna- ja linnalähedased sõidud ainult elektri jõul.Foto: Toyota

Viimased müüginumbrid tõestavad – hübriidtehnoloogia on leidnud kindla koha autojuhtide eelistustes. Edu naudivad ka pistikhübriidid, mis ühendavad endas parima osa mõlemast maailmast – kombineerides elektrilise ja sisepõlemismootori, võimaldades liikuda nii puhtalt elektri jõul kui ka täishübriides sõidurežiimis.

Kas sinu igapäevased sõidud on pigem lühemad? Kas need jäävad pigem 50 kilomeetri ringi?

Kui su vastused on jaatavad, siis võid pistikhübriidi elektriauto eeliseid hästi enda kasuks tööle panna – linna- ja linnalähedased sõidud saab tehtud ainult elektri jõul. Samas ei pea muretsema sõiduulatuse pärast, sest aku tühjenedes läheb auto üle täishübriidsele sõidurežiimile ning vajadusel sõidad edasi bensiini jõul. Sel juhul toimib elektrimootor pidurdamise ajal generaatorina, tõstes aku laetuse taset.

Pistikhübriide saad laadida nii koduse laadijaga kui ka avalikes laadimispunktides.Foto: Toyota

Puhtalt elektri jõul võid sõita kuni 100 km

Näiteks saab Toyota pistikhübriidiga õigete sõiduvõtete korral puhtalt elektrimootori jõul sõita kuni 100 km. Sellest piisab, et oma argisõidud linnas puhtalt elektri jõul teha. Linnasõitude kasuks räägib seegi, et kuna väga palju on pidurdamist, siis samal ajal laetakse ka akut. Aku tühjeneb peamiselt maanteel ühtlasel kiirusel ja pidurdamata sõites, kuid muretsemiseks pole sealgi põhjust: bensiinimootor võtab elektrimootorilt automaatselt töö üle.

Pistikhübriidsõidukitel on sarnane tehnoloogia nagu täishübriidajamiga autodel, kuid neil on üks oluline erinevus. Mõlemad kasutavad vaheldumisi kaht jõuallikat, tõhusat bensiinimootorit ja iselaadivat hübriidakut. Kuid pistikhübriidsõidukitel on suurema mahutavusega aku, mis pakub paremaid elektri jõul sõitmise omadusi. Ja nagu nimigi ütleb, saab pistikhübriide erinevalt täishübriidautodest laadida välisest energiaallikast.

Lae akut nagu elektriautolgi

Pistikhübriide saad laadida nii koduse laadijaga kui ka avalikes laadimispunktides. Toyota pistikhübriide võib laadida ka tavalisest pistikupesast. Sellisel juhul tuleb laadimiseks lihtsalt veidi rohkem aega varuda.

Toyota pistikhübriidi akud peavad vastu kogu sõiduki eluea. Veel suurema meelerahu tagamiseks on igal akul 5 aastat või 100 000 km läbisõiduni kehtiv* tootjagarantii, mis hübriidajami iga-aastase korrasoleku kontrolli korral Toyota esinduses pikeneb kuni kümne aastani. Kui aku eluiga hakkab lõppema, kindlustab Toyota tagasivõtusüsteem aku ohutu ja vastutustundliku käitlemise.

Kuna uuest aastast hakkab kehtima mootorsõidukimaks, siis see on muutmas pistikhübriide aina populaarsemaks. Just põhjusel, et tegemist on väga hea kombinatsiooniga elektriautost ja traditsioonilise sisepõlemismootoriga sõidukist ja uue maksu valguses paistavad pistikhübriidid ühed parimad liikuvuslahendused.

Sujuv linnamaastur Toyota C-HR

Toyota C-HR pistikhübriid pakub elektriautole omast sujuvat sõitu. Sõiduulatus ainult elektrimootori jõul on kuni 66 kilomeetrit, mis tähendab, et igapäevased linnasõidud saab teha sisuliselt elektri pealt. Aku tühjenedes lülitub auto automaatselt hübriidrežiimile, nagu pistikhübriidile omane.

Toyota C-HR Plug-In HybridFoto: Toyota

Pistikhübriid Toyota C-HR Plug-In Hybrid torkab silma särtsaka kiirendusega, jõudes 0–100 km/h 7,4 sekundiga. 

Toyota pistikhübriidid kasutavad sidurita kahe mootoriga süsteemi, mis välistab hõõrdumise ja kulumise, tagades konkurentidega võrreldes oluliselt väiksema kütusekulu.

Uuest aastast kehtima hakkavate automaksude järgi on Toyota C-HRi eeldatav registreerimistasu 245 eurot ning iga-aastane maks kõigest 50 eurot.

Ruumikas ja särtsakas Toyota RAV4

Võimas, dünaamiline ja suurepärase juhitavusega RAV4 Plug-in Hybrid pakub võrreldamatut sõidukogemust. 2,5-liitrise Hybrid Dynamic Force’i bensiinimootori ja intelligentse nelikveoga varustatud auto kiirendab nullist 100 km/h kõigest 6 sekundiga.

Toyota RAV4 Plug-In Hybrid: Foto: Toyota

Eesti linnamaasturite turuliidri RAV4 pistikhübriidiga saab üksnes elektri jõul sõita kuni 75 kilomeetrit, mis on sobib hästi linnas ja linnalähedasteks sõitudeks. Linnast väljas maanteel läheb sõiduk, kui aku hakkab tühjenema, sujuvalt üle hübriidsüsteemile ehk jätkad sõitu bensiinimootori toel.

Ruumika Toyota RAV4 pistikhübriidi tasud on auto suurust ja võimsust arvestades mõistlikud ja taskukohased. Registreerimistasu võiks prognooside kohaselt jääda 880 euro juurde ning iga-aastane maks on 174 eurot.

Disainiauhindadega pärjatud Toyota Prius

Kolmanda valikuna leiab Toyota pistikhübriidide valikust hübriidautode käilakuju Toyota Priuse, mille 2023. aasta uus Plug-in Hybrid mudel on muuhulgas pärjatud maineka Red Doti disainiauhinnaga.

Toyota Prius Plug-In HybridFoto: Toyota

Uue põlvkonna tulekuga muutus Priuse aku mahutavus märgatavalt suuremaks, mis lubab Prius Plug-in Hybridiga sõita ainult elektri jõul enam kui 72 kilomeetrit. Ainult linnas sõites võib sõiduulatus olla isegi suurem.

Elektrirežiimil sõites aitavad sõiduulatust suurendada suure energiatihedusega aku ja nutikas tarkvara, samuti sellised funktsioonid nagu regeneratiivvõimendus, ennustav säästlikkussõit ja Prius Plug-in Hybridi päikesepaneeliga katus ning sujuvalt sõitmine ja järskude kiirendamiste-pidurdamiste vältimine.

Ka Toyota Priuse tasud võiksid uuest aastast olla meeldivalt madalad. Ühekordseks registreerimistasu summaks võiks kujuneda 230 eurot ning iga-aastaselt kogutavaks maksuks on 50 eurot.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.