Suur lugu

4. põlvkonna Toyota Supra: parem rahapaigutus kui krüptoraha

1990. aastate algus oli Jaapani sportautode kuldaeg, üks hinnatumaid on 1993. aastal müügile tulnud neljanda põlvkonna Toyota Supra. Fotod: Toyota

Toyota Supra on viimastel aastatel muutunud nii kalliks, et seda jaksavad osta vaid väga rikkad – pigem soetatakse läbi aegade üks hinnatumaid Toyotaid kollektsioneerimiseks kui sõitmiseks.

Geeniuse tellijale

Kõigest kaks aastat tagasi imestas meie partneraja­kiri Autobild, kuidas küll on neljanda põlvkonna Toyota Supra järsku nii kalliks läinud: tol hetkel tuli käsikasti, turbo­mootori ja vasakrooliga korraliku auto eest välja käia vähemalt 40 000 eurot. Oleks siis südame kõvaks teinud, „kõrge“ hinna alla neelanud ning auto ära ostnud, võiks selle eest nüüd küsida vähemalt poole rohkem!

Supra oli legend muidugi juba enne, kui hind sedavõrd järsu suuna üles võttis, aga masside teadvusesse tõi selle uue põlvkonna Supra sünd. Siis avastasid järsku kõik, et filmides ja arvutimängudes nähtud super-Toyota on päriselt ka üliäge auto ja et seda on tegelikult Euroopas hirmus vähe, ning hakkasid seda tahtma.

Kuulus R-6-mootor

1993. aastal valminud Supra loodi tegelikult Lexuse kupee SC baasil, neil on ühine platvorm (küll muudetud kujul) ja ka sama kolmeliitrine reaskuuene 2JZ mootor, mida peavad pühaks kõik Jaapani autode fännid. Kui Lexusel oli alternatiiviks neljaliitrine V-8, siis Sup­rale andis tiivad sama R-6 kahe järjestikturboga versioon.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 3, veebruar 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.