Suur lugu

Hinnavaatlus: Volkswagen Passat CC veetleb disaini ja parema varustusega, aga mida teevad hinnad?

2012. aastani oli selle auto nimi Volkswagen Passat CC, pärast seda muudeti lihtsalt Volks­wagen CC-ks. Soovitame tippversiooni, mis on ilus ja mugav ning ka tähelepanu­väärselt võimas ja kiire. Fotod: Volkswagen

Tavaline Volkswagen Passat on olnud läbi aastakümnete praktilise eestlase lemmik­auto, aga umbes samal moel nagu valitakse ühe saia asemel teine, mis natuke paremini maitseb või mida ollakse lihtsalt harjutud ostma.

Geeniuse tellijale

Kupeelik Passat CC on ruumika, ökonoomse ja hea mainega või mis iganes muul ratsionaalsel põhjusel soetatava Passati kõrval täiesti teine maailm: veetleb ennekõike disaini, aga ka parema varustuse ja enamasti suurema-võimsama mootoriga. Saiapäts versus peo­kringel.

Ühtlasi oli Passat CC (ehk Comfort Coupé) uuena palju kallim, seda isegi sama mootori korral, ning see on ka hästi hinda hoidnud. 2008. aasta Passateid mine osta juba 3000–4000 euroga, kupee­sedaani eest küsitakse vähemalt poole rohkem.

Kiirendab nagu sportauto

Hinnakäärid on suured, sest väga erinevad on ka autod. CC mootorivalik on väiksem kui Passatil, sest sellele ei pakutud kõige väiksemaid-nõrgemaid jõuallikaid. Esialgu oli baasmootoriks 1,8-liitrine TSI, sellele järgnesid kaheliitrine TSI ja sama kubatuuriga TDI-d, tippversiooniks ja mudelivaliku tõeliseks pärliks oli aga praeguses mõistes ebanormaalselt suur 3,6-liitrine VR-6.

Ehkki disain ja varustus ahvatleb ka teiste CC-de puhul, on VR-6 kõigist peajagu üle. 220 kW (300 hj) kantakse teele Haldexi nutika nelikveo vahendusel ja muheda paljusilindrilise mootori urinal. Dünaamika avaldab muljet ka kogenud autoproovijale ning baasvarustusse kuulub palju sellist, mida teistele versioonidele pakuti lisaraha eest. 0–100 km/h teeb selline CC 5,6 sekundiga. Nelik­veolisena saab ka võimsamat, 125 kW (170 hj) diislit.

Enne töökindlusest rääkimist tuleb toonitada seda, et CC on märksa vähem praktiline kui sama suured autod tavaliselt. Tagaistmel napib täiskasvanutel pearuumi ja pakiruumi ava on väike, kuid ennekõike tasub ostuplaane pidades teada, et suur osa CC-dest on neljakohalised. Esimestel aastatel ainult selliseid pakutigi, aga siis lisandus valikuvõimaluste hulka ka kolmekohaline tagumine iste.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 2, jaanuar 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.