Suur lugu

Kasutatud Dodge Challenger: lahe disain ja vastupidav tehnika, kuid kerele tasub tähelepanu pöörata

Challengeri disain on igati õnnestunud, jõuline ja retrolik Aluseks võeti esimese põlvkonna mudeli kujustus. Fotod: Daaniel Roos, Wikmedia Commons

Õige mootoriga on Dodge Challenger ehe „Ameerika muskel“. Tehnika kestab, kuid kere kipub roostetama.

Geeniuse tellijale

Pärast 25 aasta pikkust pausi oli Challenger 2008. aastal lõpuks tagasi. Kui selle kunagine esimene põlvkond oli igast otsast tõeline muskelauto, siis teine põlvkond sellist tiitlit ei väärinud: mootorid olid jõuetud ning väljanägemine mannetu. Sisuliselt oli tegemist hoopis Mitsubishi Galant Lambda kupeega, millele Dodge’i embleemid külge kleebitud.

Lähemalt vaadates näeb armatuurlaud ja üldse kogu sõitjateruum küllaltki odav välja ning ka multimeediasüsteem tundub aegunud.

Millenniumivahetus oli muskel­autode uus ärkamine. Esimesena tegi otsa lahti Ford Mustang: see oli agressiivne, ebamõistlikult kogukas ja poliitiliselt ebakorrektse mootorivalikuga. Dodge vastas aasta hiljem Chargeriga, mis evis vastavas segmendis peaaegu et õigeid elemente, kuid tegu oli neljaukselise sedaaniga. Ometigi leidus selle kapoti all ka 6,1-liitrine Hemi V-8.

Ilmselgelt oli vaja välja tuua ka päriselt õige mudel ehk kaheukseline kupee. Nagu varemgi jäi Dodge Challengeriga taas Mustangist mitu aastat maha, kuid selle eest sai auto sümpaatse ja agressiivse välisilme, lisaks olid mootorid Fordi omadega võrreldes üksjagu jõulisemad.

Retrolik „kuri“ välimus

Dodge’i eesmärk oli jõuda Challengeriga turule enne Chevrolet Camaro uut mudelit. 2005. aastal esitletud prototüübist jõuti seeriamudelini vaid kolme aastaga. Sellise kiiruse tagamaaks oli aluseks võetud Dodge Chargerilt laenatud platvorm ning mootorid. Uus, äsja sündinud kupee sai vennasmudelist 60 mm lühem ning 32 mm laiem.

Kujustuses mindi mõnusat retrolikku teed, kopeerides suuresti esimese põlvkonna disaini ja elemente. Sealjuures mõjub taoline välimus pigem värskendavalt ega ole aegunud ka 10 aasta möödumisel tootmise algusest. Tagasi tulid ka ajad, kui üks Ameerika auto oli ebamõistlikult suur. Kuigi piltidel tundub see Challenger pisike, on reaalses elus tegemist koguka sõidukiga. Pikkust on üle viie meetri ning laius läheneb kahele meetrile. Jagub ka massi, tühi­mass on 1,8–1,9 tonni.

Välkpakkumine!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € / kuu

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 47, detsember 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.