Suur lugu

Kasutatud Dodge Challenger: lahe disain ja vastupidav tehnika, kuid kerele tasub tähelepanu pöörata

Challengeri disain on igati õnnestunud, jõuline ja retrolik Aluseks võeti esimese põlvkonna mudeli kujustus. Fotod: Daaniel Roos, Wikmedia Commons

Õige mootoriga on Dodge Challenger ehe „Ameerika muskel“. Tehnika kestab, kuid kere kipub roostetama.

Geeniuse tellijale

Rubriiki toetab

Pärast 25 aasta pikkust pausi oli Challenger 2008. aastal lõpuks tagasi. Kui selle kunagine esimene põlvkond oli igast otsast tõeline muskelauto, siis teine põlvkond sellist tiitlit ei väärinud: mootorid olid jõuetud ning väljanägemine mannetu. Sisuliselt oli tegemist hoopis Mitsubishi Galant Lambda kupeega, millele Dodge’i embleemid külge kleebitud.

Lähemalt vaadates näeb armatuurlaud ja üldse kogu sõitjateruum küllaltki odav välja ning ka multimeediasüsteem tundub aegunud.

Millenniumivahetus oli muskel­autode uus ärkamine. Esimesena tegi otsa lahti Ford Mustang: see oli agressiivne, ebamõistlikult kogukas ja poliitiliselt ebakorrektse mootorivalikuga. Dodge vastas aasta hiljem Chargeriga, mis evis vastavas segmendis peaaegu et õigeid elemente, kuid tegu oli neljaukselise sedaaniga. Ometigi leidus selle kapoti all ka 6,1-liitrine Hemi V-8.

Ilmselgelt oli vaja välja tuua ka päriselt õige mudel ehk kaheukseline kupee. Nagu varemgi jäi Dodge Challengeriga taas Mustangist mitu aastat maha, kuid selle eest sai auto sümpaatse ja agressiivse välisilme, lisaks olid mootorid Fordi omadega võrreldes üksjagu jõulisemad.

See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

8.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 47, detsember 2021

Kõik selle ajakirja lood

Kasutatud autode ülevaadete andmebaas

See siin on kõige suurem eestikeelne ülevaade kasutatud autodest. Aastate jooksul on siia kogunenud erinevatest mudelitest 319 Autogeeniuses ja Autolehes ilmunud artiklilt. Sind huvitava mudeli leidmiseks kasuta allolevat filtrit:

Auto24 laen

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.