Suur lugu

Kasutatud Toyota Auris: tuttav kvaliteet, aga seda mitte iga versiooniga

Saksamaa tehnoülevaatuste statistika põhjal on Aurised ja Corollad keskmisest tunduvalt paremad, Soome statistika põhjal suisa täitsa tipptase. Fotod: Pille Russi ja tootjad

2006. aastal üllatas Toyota automaailma, asendades ülemaailmse müügihiti Corolla kahe eraldiseisva mudeliga. Miskipärast jäeti põhimõte „Milleks muuta seda, mis töötab“ vahelduseks kõrvale ning esitleti üheskoos Corollat – nüüd vaid sedaani – ja Aurist, mis oli tehnikalt sisuliselt sama, aga disainilt hoopis teistsugune luukpära.

Geeniuse tellijale

Auto sai senisest praktilisem, disaingi oli absoluutselt isikupäratust ja sedaani puhul isegi ehk koledast eelkäijast atraktiivsem, töökindlusega jätkati tuttavat rada. Eri riikide tehnoülevaatuste andmete järgi on see jätkuvalt üks maailma usaldusväärsemaid autosid ning näiteks Saksa ajakirja Auto Motor und Sport 100 000 kilomeetri testis saavutas hübriid-Auris läbi aegade parima tulemuse.

See oli tol hetkel alates 1976. aastast ainus auto, millel õnnestus test läbida ainsagi veata, kui selleks mitte nimetada vahetult enne finišit läbi põlenud esitule lampi.

Hübriidmudel eristub väikeste detailidega nii välisdisainis kui
ka sõitjateruumis. Näiteks on sel väike sinine käiguvalits.

Kiidukõnele vaatamata on üsna kirjus mudelivalikus paar vähem õnnestunud versiooni ning 15 aastaga on esile kerkinud mõni iga Aurist puudutav viga.

Ruumikas ja üsna mugav

Auris on suhteliselt kõrge ning sileda põrandaga, autoklassi kohta on selles kenasti ruumi nii esi- kui ka tagaistmel. Omapärane on armatuurlaualt esiistmete vahele kaarduv n-ö sild. Uuena Toyota meelest vanemale ja konservatiivsemale sihtgrupile mõeldud Corollal kasutatakse seevastu tavalist armatuurlauda ja keskkonsooli.

Varustus võib olla päris kesine: puududa võivad nii nupud roolil, kiirushoidik, konditsioneer kui ka juhi ja kaassõitja käetugi. Üldiselt on parema varustusega pärast mudeliuuendust valminud autod, mille tunneb ära muu hulgas pisut teravama joonega esitulede ja teistsuguse rooli järgi.
Kasutajad on kurtnud liiga valju müra üle ning mõne auto sõitjateruumi tekkis nagin juba väikese läbisõidu juures. Müras on paljuski süüdi vanemate autode viiekäiguline käigukast: maanteel kerkivad mootoripöörded üle 3000 ja sellega kaasneb tüütu undamine.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 6, aprill 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.