Rubriiki toetab
- Vali kasutatud või uus auto Autoportaalist!
- Võrdle pakkumisi kuumaksu järgi
- Lisa kuulutus TASUTA
Mini lugu algas 1950-ndatel Inglismaal, kus maailmasõjast räsitud habrast majandust vintsutasid Suessi kriis, kõrge kütusehind jpm. Tekkis nõudlus ökonoomse ja odava (väike)auto järele, kuid Briti autotööstusel polnud rahvale peale Morris Minori suurt midagi pakkuda. Briti autotööstus vajas innovatsiooni – autot, mis aitaks üle elada raske aja. Ülesande selline luua sai Kreeka juurtega Alec Issigonis.
![](/app/uploads/sites/4/2022/10/708882e909125ec7b93748dc0ddea8c3-scaled.jpg)
Tulemus ületas kõik ootused, kui projekt ADO15 nime all sündis 1959. aastal Morris Mini Minor ehk Austin Mini. Auto sai müügihitiks päevapealt ning 1965. aastaks oli neid kaubaks läinud üle miljoni.
Issigonise loodud auto ei täitnud üksnes ette antud ja esmapilgul võimatuna tundunud tingimusi, vaid sellega sündis täiesti uus konstruktsioonipõhimõte, mis elab siiani: rattad asuvad auto nurkades, telgede vahe on võimalikult pikk, mootor paikneb ees põiki ning veavad esirattad. Boonusena sai väiksuse kohta ootamatult ruumikas Mini uskumatult hea juhitavuse, aga kuigi mugav sellega sõita siiski polnud.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
![](https://geenius.ee/app/uploads/2022/10/81defd7054068266474499673cb74c04-1.jpg)
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 20, oktoober 2022
Kõik selle ajakirja lood