Kuigi räägin kõigile sõpradele-tuttavatele nagu rikkis grammofon, et alati eelista pisut pikemat ringi heal teel kui otseteed kehval rajal, lõikan ise paar korda kuus Hiiumaal Ristnast Käinasse sõites ikka mööda umbes 10 kilomeetrit otsemat kruusateed, mis suundub risti üle saare – mis teha, kui tihe, praamiaegadest sõltuv graafik takka taob.
Seal see siis juhtuski. Olin juba jõudnud peaaegu asfaldile tagasi ehk üsna Käina lähedal, kui tundsin, et auto hakkab teel ujuma. Mu Citroën Berlingo ei hiilga juhitavusega nagunii, aga nüüd tahtis külg ette minna suisa sirgel teel. Minut hiljem andiski rehvirõhu hoiatussüsteem teada, et peaks rõhke kontrollima. Manomeetrit polnud vaja, sest tagarehv susises, veerepinnal piklik kivikujuline auk.
Istme all olevat rehvivahukomplekti polnud mõtet väljagi võtta, sest nii pikka pragu sellega õhukindlaks ei tee. Abi poleks olnud ka rehvinöörist. Kuna varuratast autol pole, oli ainus lootus, et ehk jõuab lekkiva rehviga siiski Käinasse ja seal leidub mõni rehviremontla.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 19, oktoober 2024
Kõik selle ajakirja lood