Kuna uut, 11. põlvkonna autot veel Eestis pole ja proovisõitu tegime välismaal, saame võrdluse teha kaht autot eraldi külgedel kõrvutades. Pilt räägib muidugi enda eest – Civic on aja jooksul kasvanud mehiselt. Esimese põlvkonna auto võiks piltlikult öeldes parkida uue Civicu sisse, sest vana on tubli meeter lühem, pea 30 sentimeetrit kitsam ja seitse sentimeetrit madalam. Mahuks ju ära küll!
![](/app/uploads/sites/4/2022/08/7b6438174040eba4d4cee0b8a7ee8808-scaled.jpg)
Meetrine kasvuvahe tuleb välja ka sõites. Vanas Civicus on kõik käe-jala juures. Kui tahta, võiks juhikohalt käe välja sirutades isegi tagant aknalaualt asjad kätte saada. Pagasiruum on täiesti olemas, kuid võrreldes praegusega tundub see mikroskoopiline – julgelt kaks korda väiksem. Lisaks on see eriti kõrge laadimiskünnisega. Juhtuks selline auto praegu uute sõidukite testi, teeniks see sellise serva eest ohtralt miinuspunkte.
Väike, aga nobe
Aga nende miinuste kõrvale tuleks terve ports plusspunkte kerge kaalu eest. Pea pool sajandit vana kolmeukseline Civic kaalub ainult 785 kilogrammi ehk peaaegu kaks korda vähem kui uus Civic (vahe on 748 kilogrammi). Ja just väike mass teeb vana Hondaga sõitmise lustlikuks veel tänaselgi päeval.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
![](https://geenius.ee/app/uploads/2022/08/81defd7054068266474499673cb74c04-1.jpg)
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 16, august 2022
Kõik selle ajakirja lood