Vormelisõitja Tõnis Vanaselja firmas Oldbac loodud Eesti esimene superauto sõidab järjest kiiremini. Seitse aastat väldanud konstrueerimis- ja ehitustöö põhjalikkust ilmestab seik, et Pärnu ringraja absoluutrekordi püüdmise poole tehti suur samm juba esimesel proovivõistlusel, kui Kalana prototüüp pani kella seisma tulemusega 1.09,111.
Sellega löödi uppi tervelt 10 aastat püsinud tippmark, mille püstitas Martin Rump vormelautoga Renault FR2000 (1.11,579). Tõsi, Vanaselja seatud eesmärgini läbida ring vähem kui minutiga on minna veel üksjagu, kuid samas teeb ta autoga tasapisi alles lähemat tutvust ning Kalana pole ka veel kaugeltki valmis.
Juba enne, kui hakkasime koos Vanaselja ja vaneminsener Jaagup Laaseriga lähemalt uurima, mis puust Kalana täpselt tehtud on, torkas silma „väike” ebakõla. Täpselt kaks aastat tagasi rääkis Vanaselja siinsamas Autoleht Ekstras, et (toona veel nimeta) superauto ehitatakse terastorudest kokkukeevitatud kandmikule ning selle jõuallikaks tõotab saada Mecachrome’i turbotatud V-6 (u 620 hj).
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr 11
Kõik selle ajakirja lood