Autotööstus areneb kiires tempos, samal ajal kasvab ka autokasutajate arv ja üha enam noori saab juhiloa. Seetõttu tehakse jõupingutusi ka looduse kaitsmiseks ja panustatakse erinevatesse optimeerimisvõimalustesse, mis aitavad kaasa autorendi tööstuse arengule.
Tänapäeval ei ole rendiautod mitte ainult nädalavahetuse valik, vaid üha ilmsem trend: linnaelanikud loobuvad sageli isiklikest autodest ja valivad lühiajalise autorenditeenuse.
Olukord on muutunud dramaatiliselt
2020. aastal vähenes rendiautode arv võrreldes 2019. aastaga tohutult ja see oli tingitud pandeemiaaegsetest reisivõimaluste piirangutest. Olukord muutus 2021. aastal dramaatiliselt: sel aastal ületati varasemad arvud ja olukord liigub uute rekordite poole.
Prognooside kohaselt on tööstuse arengu suundumus positiivne, kuna eraautode omanike arv hakkab linnakeskkonnas vähenema, nõudlus autode jagamise, rentimise ja muud tüüpi sõidukite järele aga kasvab.
Arengumaades suureneb renditud autode arv igal aastal 4 protsenti, kuna autohooldus muutub kallimaks. Ameerika Ühendriikide viimase statistika kohaselt ennustatakse, et 2030. aastaks väheneb sõiduautode arv 44 miljonini. See suundumus on muutunud eriti ilmseks pärast seda, kui populaarseks muutusid teenuste osutamise rakendused, mida on varasemast palju lihtsam kasutada, mis on mugavamad ja odavamad nii ettevõtete omanikele kui ka tarbijatele endile.
Rendiautod erinevateks vajadusteks
Reeglina jagunevad rendiautod mitmeks rühmaks, näiteks väikeautod, kabrioletid, luksusautod, maasturid jne. Need sobivad erinevatele vajadustele ja reisimise liikidele.
Autotööstuse suundumus näitab, et nõudlus maasturite ja linnamaasturite, nagu näiteks Peugeot 5008, Hyundai i20 jt, rentimise järele on märkimisväärselt suurenenud. Nende mugavate, töökindlate ja mahukate sõidukite ostmine ja hooldamine ei ole odav, mistõttu nõudlus nende rentimise järele kasvab üha enam.
Populaarsemad kaubamärgid
Enam kui 100 riigi andmete ülevaade näitab huvitavat statistikat autorenditööstuses kõige populaarsemate armastatud mudelite ja kaubamärkide kohta.
Ühesuguse nõudlusega sõidukite nimekirja tipus on Volkswagen ja Toyota.
- Volkswagen on populaarne valik mitte ainult kõigis Balti riikides ja Balkani riikides, vaid ka Skandinaavias – Soomes ja Norras, samuti Poolas, Saksamaal ja Tšehhi Vabariigis. Keskmiselt on üks neljast selle kaubamärgi autost, mille kliendid on valinud, VW Polo ja VW Golf.
- Jaapani autotööstuse esindaja Toyota on tänu Toyota Yarise mudelile populaarseks saanud enamikus USA osariikides, ja Tais tänu Toyota Corollale. Huvitav on see, et Gruusias valivad inimesed peaaegu 50 protsendil juhtudest just selle kaubamärgi auto. Toyota on ka Lõuna-Aafrikas järjepidevalt populaarne valik.
Stabiilse teise koha hõivavad Kia ja Hyundai. Kõigis uuringusse kaasatud riikides on iga kümnes kõige populaarsem valik riigis üks selle kaubamärgi autodest.
- Lähis-Idasse või Lääne-Aafrikasse reisivad turistid ja külastajad eelistavad sageli Lõuna-Korea Kia esindajaid, valides kõige populaarsema versioonina Kia Picanto.
- Eksootilistel saartel, nagu Seišellid või Filipiinid, on Hyundai mudelitega Hyundai i10 ja Hyundai i20 kõige usaldusväärsem valik peaaegu poolte külaliste jaoks. Hyundai on väga populaarne Kesk-Ameerikas, näiteks Panamas, ja Austraalias.
Suure viisiku lõpetab Renault, mis on populaarne valik üheksas riigis 100-st mudeliga Renault Logan. Seda valitakse sageli Põhja-Aafrika riikides, Türgis ja Valgevenes.
Opel on võitnud koha Rootsis, Ungaris ja Austrias, Peugeot aga Tšiilis, Prantsusmaal ja Hollandis. Ford võib loorberitega kiidelda Ühendkuningriigis, Belgias ja Ukrainas ning Fiat on muidugi tavaline valik Euroopa lõunarannikul: Itaalias, Hispaanias, Portugalis ja Brasiilias.
Kui vaadata luksusautode maailma, siis on populaarsemad järgmised kaubamärgid.
- Range Rover on populaarne valik peresõitudeks, et nautida stiilset ja kuninglikku tunnet linnas ning kogeda tõelist maastikuseikluse vaimsust.
- Ferrari on auto, mis võimaldab täiskasvanueas kogeda kõigi lapsepõlve unistuse tunnet, mis muudab unistuse teoks. Kõige sagedamini valitakse see kaubamärk kabrioleti versioonis ja punases värvitoonis.
- Aston Martin – see sajanditaguse ajalooga tehnoloogia kulminatsioon, mis on saadud parimate inseneriteadmiste kombinatsioonist, võimaldades kõigil saada võrratu James Bondi elamuse.