Alates 1. märtsist võib autole panna alla suverehvid. Kas on aga mõistlik minna kohe lubatud kuupäeval rehve vahetama, et säästa talverehve? Ning miks üks töökoda vahetab rehve soodsalt, teine kallimalt?
Millal hakata kasutama suverehve?
Talverehvid tuleks suverehvide vastu vahetada, kui keskmine päevane temperatuur tõuseb üle +7 °C. Millised rehvid aga autole valida? Kindel reegel on see, et autol peaks kasutama tehases sätestatud mõõtmetega rehve, kuna siis töötab auto korrektselt ja tagab mugava ning stabiilse sõidutunde. Kui valida vales mõõdus rehvid, võib juhtuda, et auto hakkab sõidu ajal teed otsima ehk “ujuma”.
Kindlasti on mõistlik enne rehvide ostmist konsulteerida rehvimüüjaga. Rettum OÜ spetsialistid on seisukohal, et mida kallim rehv, seda parem see ka on. Hiina tootja rehvidega on lugu lihtne – need on odavad, kuid vastupidavus pole kiita. Kulumine on kiire ja karkassi pragunemine tavapärane. Mõistlik oleks kasutada minimaalselt keskklassi rehve. Sel juhul võib kindel olla, et auto püsib turvaliselt teel.
Tippklassi rehvid parandavad ka auto juhitavust märjal teel. Mitmed testid on näidanud, et odavama rehviga on pidurdusteekond kuival asfaldil 5% pikem kui kallima klassi rehviga, märjal asfaldil võib see pikeneda halvimal juhul 100% pikemaks.
Oleme ausad – kõik rehvid näevad välja sarnased, isegi rehvimuster on paljudel rehvidel samasugune, aga rehvitesti tulemused hoopiski erinevad. Põhjuseks on rehvisegu koostis. Sellest sõltub otseselt, kuidas käitub rehv kokkupuutel teega. Kallimates rehvides kasutatakse kvaliteetsemaid materjale, mis omakorda tõstab nende hinda märgatavalt.
Miks üks töökoda vahetab rehve soodsalt, teine aga kallimalt?
Kui on saabunud rehvivahetuse aeg ja leitud sobivad rehvid, tuleb leida kvaliteetne rehvivahetuse töökoda. Miks üks töökoda vahetab rehve soodsalt, teine aga kallimalt?
Esiteks sõltub see seadmete olemasolust. Üks töökoda suudab ära vahetada kõikide automudelite rehvid, teine aga kuni teatud suurusega velgedega autodel. Seadmeid, millega rehve vahetatakse, on erinevast hinnaklassist ning sellest lähtuvalt on ka nende jõudlus erinev. Odavaimal montaažipingil ei saa suurte velgedega auto rattaid vahetada, kallima hinnaklassi pinkidel saab seda teha.
Teiseks oluliseks hinna mõjutajaks on kliendiruumi olemasolu. See tundub esialgu täiesti tühise alana, kuid tegelikult ei taha ükski klient külma ilmaga oodata töökojas või õues tuule käes seni, kuni autol saavad rehvid vahetatud. Kliendiruumis on aga soe ning rehvivahetuse ajal saab seal aega hästi ära kasutada, näiteks kaasa võetud sülearvutiga tööd teha. See tähendab, et rehvivahetuse ajal tehtud töö toob kliendile rohkem sisse, kui rehvide vahetamine maksma läheb. Sel juhul võib jõuda järeldusele, et rehvivahetus oli lausa tasuta.
Veel sõltub rehvide vahetamise maksumus töökoja lahtioleku perioodist. Mõned töökojad töötavad ainult rehvivahetuse hooajal, teised aastaringselt.
Siiski ei tohiks rehvitöökoja valikul kõige olulisemaks pidada töö hinnaklassi. Rohkem peaks keskenduma sellele, mida küsitud raha eest saab. On teada fakt, et mõistlik on autole valida pigem kallimad ja kvaliteetsemad rehvid, sest üldiselt kestavad need mitu aastat ning on turvalisemad. Samamoodi soovime me kõik osta tooteid ja teenuseid, mis on head, turvalised ja usaldusväärsed. Sellest tuleks lähtuda ka rehvivahetuse puhul.
Broneeri rehvivahetuse aeg mugavalt veebilehel www.rettum.ee ning oleme sulle alati olemas!