Mazda vaatab tähelepanelikult, mida teevad teised tootjad, ja teeb siis kõike täiesti vastupidi. Nii tehti ka väikse elektrilise linnamaasturiga MX-30, millele lisati sõiduulatuse pikendamiseks rootormootor.
Kaks viimaste aastate ühed erilisemad ja lahedamad elektriautod Honda e ja Mazda MX-30 kannatasid sama vea all: disainilt silmapaistvad ja mõnusad linnaautod läbisid akutäiega ideaaloludes napilt 200 kilomeetrit, mis Eesti talves kahanes pigem 100 kilomeetrini.
Sellest võib enamikule täiesti piisata, aga tublisti üle 30 000 euro maksvana olid need siiski pigem jõukama ostja elustiiliautod kui mõistlik valik. Honda e tootmine on juba lõpetatud, Mazda aga leidis mooduse, kuidas probleem lahendada: MX-30 vaikusse lisati hübriidversioon tähisega R-EV. Tööpõhimõte sarnaneb näiteks Nissani omaga, kus rattaid ajab alati ringi ainult elekter ning sisepõlemismootor on pardal generaatori rollis, mis akudesse energiat toodab.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 8, aprill 2024
Kõik selle ajakirja lood