30 aastat tagasi kihutati Saksamaa ringradadel DTM-sarjas võidu (mõnel puhul) arusaamatult suurte ja raskete sedaanidega. Nüüd on Audi V8, Opel Omega ja Mercedes-Benz 190 kiired tänavaversioonid kallid ja ihaldusväärsed, aga kui head ringrajal ja tavakasutuses?
Saksamaa turismiautode sarjas osalemise üheks tingimuseks oli, et samu autosid müüakse ka tavaklientidele – vähemalt 500 eksemplari. Audi puhul polnud see küsimus, Mercedese S-klassi ja BMW 7. seeria konkurenti V8-t said kõik, kel raha oli. Kokku valmis seda 21 565.
Mercedeski tegi lõpuks oma 2,3-liitrise 16-klapilise mootoriga 190 sportversioone ligikaudu 19 500. Palju haruldasemad on hiljem DTM-is kaasa löönud 2,5-liitrised (5743) ning EVO I ja EVO II versioonid (mõlemat vaid 502). Kõigist nimetatuist eksklusiivsem on aga meie testi kolmas auto Opel Omega Evolution 500, mille tootmisarvuks jäi vaatamata reeglitele ja nimeski mainitule 321. See tähendab, et Evolution 500 on haruldasem kui näiteks Bugatti Veyron.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 18, september 2023
Kõik selle ajakirja lood