Moodsal ajal ei sallita enam ülivõimsaid diiseldžiipe ning peatne automaks annab neile veel ühe paugu. Sellele vaatamata on niisugused autod siiani olemas. Kasutatud superdiislite võrdlustestis kohtubki kolmik, mil kokku 1167 hj ja 2450 Nm!
Juba enne automaksugi tundusid sellised pirakad diiseldžiibid pruugituna päris soodsad ja ahvatlevad – suur luksusauto uue Dusteri hinnaga! Ei kao nende võlu ka pärast autode maksustamist, pigem vastupidi, sest diiselmootor sobib raskele nelikveolisele nagu rusikas silmaauku, kuna jõudu on vägevalt, aga kütusekulu jääb samas mõistlikuks.
Valisime võrdlustesti suured ja suhteliselt värsked nelikveolised, mille kapoti all võimalikult võimas turbodiisel – kõigil kahe turbokompressoriga! Võimsuse järjekorras alustades asusid stardijoonele Alpina XD3 (2015), Porsche Cayenne S Diesel (2013) ja Audi SQ7 TDI (2017), mil vastavalt 257, 281 ja 320 kW (350, 382 ja 435 hj), kuid diiselmootori puhul räägib võimsus teadupärast vaid osa tõest.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 24, detsember 2024
Kõik selle ajakirja lood