Säraval ja hästi poleeritud autol on vaieldamatult suur võlu. Sõiduki poleerimine pakub palju rahuldust, vaha täidab auto ebatasasusi ning parandab sellega ka läiget. Räägime, miks on poleerimine vajalik ja kuidas seda teha.
Mis on üldse poleerimine?
Lühidalt öeldes on see protsess, mille käigus eemaldatakse värvipinnalt defektid, kriimustused ja hologrammid. Poleerimine suurendab värvi selgust ja sügavust, taastades läikiva viimistluse.
Mis vahe on poleerimisel ja vahatamisel?
Poleerimine ja vahatamine on mõnes mõttes sarnased, kuid siiski on neil kahel protsessil ka mitmeid erinevusi. Poleerides saab eemaldada sõidukilt kriimud ja defektid, samuti muudab see auto värvi säravaks. Vahatamine aitab kriimustused peita ja täidab ebatasasusi, parandades sellega värvi läiget.
Kuidas valmistada autopinda ette?
Enne poleerima asumist tuleb teha autole põhjalik välispesu – sõidukilt tuleb eemaldada kogu pigi ja lendrooste ning autot peab ka savitama. Viimane on protsess, mille käigus käiakse auto kere üle saviklotsiga ning eemaldatakse järelejäänud mustus värvi seest ja auto pinnalt. Pärast seda kuivatatakse auto soojapuhuriga ning enne poleerimist kaetakse kinni ka sõiduki plastikosad.
Kuidas valida õiged poleerimisvahendid ja poleerimispadjad?
Esiteks tuleks välja selgitada, millises seisus sinu auto on ning missugust poleerimist vajab. Kõige kergem on läigestav poleerimine, mida kutsutakse üheetapiliseks poleerimiseks. Selle tulemusena saadakse lahti mikrokriimudest ning taastatakse osa auto läikest.
Teiseks variandiks on kaheetapiline poleerimine, mis koosneb läigestavast poleerimisest ja poleerimisest keskmise astme patjade ning poleerpastaga. Selle etapi käigus saab sõidukilt eemaldada lausa 90 protsenti kriimusid ja tuua välja auto täielik sära ja värviselgus.
Kolmas variant on lõikav poleerimine ehk kolmeetapiline poleerimine. Siin lisatakse eelnevatele üks etapp juurde ja poleeritakse lõikekettaga välja kõige sügavamad kriimud, et autopind jääks täiesti kriimuvaba. Ainukesed kriimud, mida ei ole võimalik eemaldada, on eriti sügavad kriimud, mis on läinud juba läbi laki ja värvikihi.
Kuidas sõidukit pärast poleerimist kaitsta?
Pärast poleerimist tuleks sõiduk katta keraamika või vahaga. Üldjuhul on keraamika parem variant, sest kestab kauem. Vahaga peaks sõidukit katma aga iga paari kuu tagant. Keraamika tagab võrreldes autovahaga parema keemilise vastupidavuse. See tähendab, et auto talub kokkupuudet karmide kemikaalide, lindude väljaheidete, puumahla ja muude saasteainetega palju paremini. Oluline on ka märkida, et keraamiliste kattekihtide tõhusus sõltub õigest pealekandmisest ja hooldusest.
Autohoolduse maailmas on poleerimine transformatiivne protsess, mis võib sinu sõiduki välimusele uue elu sisse puhuda. Õigete tööriistade ja tehnikaga on võimalik saada ilusaks ka kõige kriimulisemad autod, mille puhul võib alguses tunduda, et lootust enam pole.
.