5 väga heas korras ja odavat noorklassikut, millega kokkutulekule minna

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Auto24.ee

Suvi on täies hoos ja keegi ei viitsi oma tööandja kaubiku või mõistliku pereautoga suviseid seiklusi ette võtta.

Lisaks on juuli lõpus tulemas ka järjekordne Youngtimer Camp ehk noorklassikute kokkutulek, kuhu iga autosõber kindlasti läheb.

Otsisime välja viis noorklassiku staatuses autot, mis on heas korras, väga soodsa hinnaga, kohe sõidukõlbulikud ning väga head stardiplatvormid üheks mõnusaks projektiautoks.

Sellise hinnaklassi autod mahuvad hästi autolaenu tingimuste alla, kus puudub vajadus sissemaksuks ja ka kaskokohustust pole. Taotlusele saad kiirelt vastuse ja suvi võibki tulla!

Opel Kadett, 1992. aasta, 1200 eurot

Kadett oli võrdlemisi levinud auto ajal, kui tänavate kuningaks oli Ford Sierra ja laiutasid veel ka nõukogude autod. Kuna tegu pole kunagi olnud väga kollektsiooniväärtuses autoga, siis enamik nendest roostetasid ära ja läksid romulasse.

Foto: Auto24.ee

See konkreetne auto on aga tõeline pärl. Müüja sõnutsi ostis 1991. aastal selle auto üks Poola härra, kes käis seda Austrias hooldamas. Järgmiseks omanikuks saigi 2017. aastal praegune auto omanik.

Autol on täielik hooldusajalugu, kõik arved ning täielik originaalseisukord. Täielikult on hiljuti remonditud esipidurid ja pandud uus aku.

Foto: Auto24.ee

See 57-hobujõuline diisel ei ole kindlasti mitte kiire, isegi arvestades auto vanust. Samas on auto tühimass kõigest 920 kilo, nii et päris hätta ka ei jää. Boonuseks on aga väike kütusekulu ja täielik erinemine kõikidest teistest autodest.

Opel Omega, 1993. aasta, 1600 eurot

Kõik, kes sõitsid Kadettiga, unistasid Omegast. Mitte päris lipulaev (selleks oli Opel Senator), aga võrreldes kogu nõukogude autovalikuga täielik luksusklass.

Foto: Auto24.ee

Stiilne välimus ja nahksisu ise juba olid selline tase, mis ajas naabrimehe kangesti kadedaks. Need konkreetsed istmed pärinevad aga eelmainitud Senatorilt.

Kaheliitrine bensiinimootor pole eriline kähkusõidukas, vaid pigem mõnus kruiiser.

Foto: Auto24.ee

Müüja sõnul on natuke roostet, aga see eest on mootor täielikult restaureeritud 14 000 km tagasi. Lisaks vahetatud generaator, starter, aku, kütusepump ja sidurikomplekt. Hiljuti
ka veel uus radiaator, termostaat ja mitmed muud osad.

Tõeline 1990ndate hõnguga ja ilusas korras noorklassik.

Audi 100 Quattro, 1988. aasta, 1700 eurot

Jälle üks vabaduse tuultega koos saabunud auto. Algusaastatel jõukama rahva, hiljem noorte lemmik.

Foto: Auto24.ee

See konkreetne auto jäi silma tänu võimekale R5 mootorile ja muidugi legendaarsele nelikveole. Selliseid Audisid liigub ikka, aga valdavalt pakutakse neid esiveolistena. Kui “sigar” siis ikkagi peab olema Quattro.

Müüja on hakanud seda projektiautona ehitama, kuid uued mõtted tulid peale ja nüüd otsib auto uut omanikku. Pikk loetelu tehtud töödest on kuulutuses välja toodud. Kuigi omanik ütleb, et üht-teist võiks veel teha, et rahulikult liiklusesse minna, siis tundub auto olevat siiski pigem heas, kui kehvas seisukorras.

Foto: Auto24.ee

Autol on rikkalikult varustust ning lausa selliseid lisasid, mida selle ajastu autodel väga harva kohtab, eriti tavaautode klassis. Eriti tuusad on tagaistujatele pandud kõrvaklappide ühendusavad tagaaknal.

BMW 318 Touring, 1991. aasta, 3600 eurot

Eelmistest kaks korda küll kallim, aga BMW E30 põlvkonna autosid, mis on väga heas seisukorras, palju soodsamalt enam ei saa. Nende hinnad on juba tõusuteel.

Foto: Auto24.ee

Antud auto mahuks väga hea fantaasia korral ka “mõistliku pereauto” kategooriasse. Universaalkere ja väike, aga särtsakas mootor, võiks sobida väga hästi ka igapäevasteks toimetusteks.

Müüja sõnul on peale velgede kõik originaal, viimaseid on võimalik ka originaalidena juurde osta. Auto on hästi säilinud ja kõik toimib väga hästi. Kaasa saab ka kärukonkus (praktiline!) ja lausa neli võtit, seega hajameelsele inimesele eriti sobiv noorklassik.

Foto: Auto24.ee

Hiljuti tehtud töödest on välja toodud korrastatud pidurid. Kindlasti auto, millega võiks saada vähemalt terve suve rahulikult kulgeda ja siis talveks panna seisma ja hinda koguma.

Rover Mini, 1985. aasta 4200 eurot

Klassikumat autot, kui vana Mini, on raske leida. Selle auto väiksus üllatab alati, kui mõni liikluses vastu tuleb.

Foto: Auto24.ee

Autol on 1-liitrine mootor ja 35 hobujõudu tundub, et tegu on justkui rollerautoga. Tegelikult võrreldakse Minide sõiduomadusi pigem kartautoga. 630 kg tühimassi ja nurkades asetsevad rattad teevad sellest ülimalt lõbusa sõiduki.

Kui nüüd veel katuselt saab riidest katte ka maha lükata, siis sellest tuleb maailma parim suvi!

Foto: Auto24.ee

Müüja pole väga palju auto seisukorra kohta infot jätnud, aga piltide järgi võiks arvata, et kohe remontima ei pea. Tunnista, sa oled Minist unistanud, äkki nüüd on õige hetk?

Inbank AS-i poolt pakutava autolaenu krediidi kulukuse määr on 17,86% aastas järgmistel näidistingimustel: laenusumma 4500 EUR, laenuperiood 72 kuud, fikseeritud intressimäär 14,9%, lepingutasu 95 EUR, haldustasu 1,50 EUR, igakuine osamakse 97,23 EUR, krediidi kogusumma ja tagasimaksete summa 7096,51 EUR. Enne otsuse tegemist tutvuge põhjalikult lepingu tingimustega ja vajadusel pidage nõu asjatundjaga.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.