Kõige võimsam Lexus RX: mida tähendab turbohübriid?

Uus Lexus RX on saadaval ka turbohübriidina, mudeliindeksiks on sel juhul 500h. Foto: Lexus

Uudse hübriidajamiga Lexus RX-i tippversioon 500h on oma 371 hobujõuga kõige võimsam RX läbi aegade.

RX-i tippversioonil kasutusele võetud uue hübriidajami üldine põhimõte on sama nagu iselaadival hübriidil ikka, kuid detailides leidub erinevusi hulgi. Tavapärase vabalthingava sisepõlemismootori asemel kasutatakse turboga varustatut ja eCVT-jõuülekande asemel kuuekäigulist automaatkäigukasti.

Elektrimootor asetseb 2,4liitrise bensiinimootori ja käigukasti vahel. Kuna elektrimootori kummaski „otsas“ paiknevad sidurid, saab seda lülitada jõuülekandesse või sealt lahutada vastavalt vajadusele, olgu sihiks siis maksimaalne kiirendus või sõitmine ainult elektri jõul.

Lisaks nelikveole varustati RX500h nelikroolimisega. Foto: Lexus

Võimsust on hübriidajamil 371 hobujõudu ja maksimaalne pöördemoment 550 njuutonmeetrit. Läbi aegade võimsaim RX spurdib paigalt “sajani” 6,2 sekundiga. Suurepärased dünaamika ja jõunäitajad ei tähenda sugugi suurt kütusekulu – keskmine jääb 8 ja 8,3 liitri vahele sajal kilomeetril.

Huvitav lahendus on ka kahepooluseline nikkelmetallhüdriidaku (NiMH). Nii anoodi kui katoodi aktiivsete materjalide paigutamine samale kandjale võimaldab teha aku väiksema. Aku paikneb tagaistme all, ei võta nii ära kasulikku ruumi ja ühtlasi aitab kaasa auto raskuskeskme madalamal hoidmisele.

Tagarattad paneb liikuma eraldi elektrimootor. Lexuse DIRECT4 nelikveo elektrooniline juhtimissüsteem leiab parima haardumise erinevates sõiduoludes ning jagab veojõu rataste vahel vastavalt.

Uue Lexus RX-i videotutvustus.

Lisaks nelikveole varustati RX500h nelikroolimisega. Väikestel kiirustel pööravad tagarattad eesmistega vastassuunaliselt, hõlbustades sel viisil manööverdamist, suurtel kiirustel aga samas suunas, suurendades stabiilsust. Tagarataste pöördenurk võib olla kuni neli kraadi.

Sportlik dünaamika tähendab ka võimekamaid pidureid. RX500h esirattad varustati 400 mm ventileeritavate ketastega, mida haaravad kuue kolviga alumiiniumsadulad. Juhitavusele tuleb kasuks aktiivvedrustus.

Kui 1998. aastal esmaesitletud RX-i valikusse jõudis esimene elektrifitseeritud mudel 2005. aastal, siis uusima põlvkonna võimalustesse kuuluvad ainult elektrifitseeritud jõuallikad. Lisaks RX500h-le pakutakse pistikhübriidi RX 450h+ ja RX 350h iselaadivat täishübriidi.

Uus sise- ja välisdisain

Ehkki uue RX-i üldpikkus jäi eelmise põlvkonnaga samaks (4890 mm), suurendati telgede vahet 60 mm võrra (2850 mm) ja rööbet mõlemal teljel (ees 15 ja taga 50 mm võrra). Mõlemad muutused suurendavad sõidustabiilsust ning pikem telgede vahe tähendab ka suuremat põlveruumi tagaistmel. Pakiruum mahutab 612 liitrit.

Pakiruum mahutab üle 600 liitri. Foto: Lexus

Välisdisainis on Lexusele iseloomulik radiaatorivõre paremini auto esiosaga integreeritud. Nii see, kui kompaktsemad ja kitsamad esilaternad ning õhuvõtuavad rõhutavad stabiilset ning jõulist ilmet. Kolme projektoriga LED-esituled on voolujoonelisemad, teravamad ja horisontaalsemad.

Töö RX-i aerodünaamikaga hõlmas paljusid detaile, alates tagaspoileri paigutusest ja kujust kuni varasemast siledama põhjani ja seeläbi õhuvoolude sujuvama juhtimiseni.

Selleks, et juhikoht oleks veel juhikesksem, töötas Lexus välja Tazuna disainikontseptsiooni. „Tazuna“ tähendab jaapani keeles „ohjad“ ja keskendub otsesele, kuid intuitiivsele juhtimisele. Infoallikad, nagu multimeediaekraan, ühe nupuga näidik ja esiklaasinäidik on paigutatud nii, et neid on võimalik vaadata ilma pead või silmi liialt pööramata.

Juhikoha ergonoomiale pöörati erilist tähelepanu. Foto: Lexus

RX-i disainerid proovisid luua ka minimalistliku, kuid intuitiivse ja läbimõeldud salongi, kasutades parima kvaliteediga materjale. Esiletõstmist väärib võimalus valida loomse naha vaba sõitjateruum, mis on loodud seoses klientide keskkonnateadlikkuse kasvamisega.

Lexuse uue funktsiooniga Mood Select saab RX-i meeleoluvalgustust kohandada 64 värvi abil. Värvide eesmärk on luua omotenashi ehk külalislahkuse õhkkond ja rõhutada erinevaid teemasid virgutavast lõõgastavani.

Viie tärni turvalisus

Auto ohutus- ja juhiabifunktsioonide valik on suurem kui kunagi varem tänu viimase põlvkonna Lexus Safety System+ ohutussüsteemile, mis kuulub nüüd iga RX mudeli standardvarustusse.

Värske RX kõrgtehnoloogilised täiustused kindlustasid viie tärni hinnangu Euro NCAPi sõltumatutes ohutuskatsetes. Katsetes on võetud arvesse auto kere tugevust ning selle võimet pakkuda kaitset juhile, kaasreisijatele ning jalakäijatele kokkupõrke korral.

Laiendatud ohutuspaketti kuuluv eest ristsuunas läheneva sõiduki hoiatus (FCTA) hoiatab piiratud vaateväljaga ristmikel mõlemalt poolt lähenevate sõidukite puhul. 

Uue Lexus RXi hinnad algavad 73 800 eurost. Auto on kohal Lexuse Tallinna müügisalongis ja on valmis proovisõitudeks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.