Kas tühja kütusepaagiga sõitmine mõjub autole halvasti?

Tühja kütusepaagiga liiga pikalt ringi sõita ei tasu.Foto: DepositPhotos

Kõigil on tulnud autojuhina ette olukordi, kus kütusemõõdik annab märku, et kütusepaagis hakkab ressurss otsa saama. Sellisel juhul on vaja otsustada, kas minna kohe tankima või kannatab veel veidi sõita ja oodata. Kuidas aga mõjub see autole, eriti kui oled paagi päris tilgatumaks sõitnud

Ummistunud filter võib viia auto remonditöökotta

Õnneks on autotootjad nutikad ja hoiatustuli hakkab põlema päris varakult. Tavapäraselt saab siis sõita veel 80–100 km, mõni väiksema paagiga autoga ca 50 kilomeetrit. 

Kui aga oled juba pikemalt põleva tulukesega ringi sõitnud, siis võib masin jääda ühel hetkel äkitsi tee äärde seisma. Ja siis ei pruugi asi lõppeda ainult uuesti tankimisega, vaid enne tuleb ette võtta visiit remonditöökotta. 

Igal autol on kütusefilter, mille peamine ülesanne on eemaldada kütusest vesi, rooste, tolm ja muu selline mustus, mis takistaks mootori tööd. Tühja kütusepaagiga sõites hakkab kütusefilter paaki kogunenud mustust filtreerima, mille tagajärjel võib filter võrdlemisi lihtsalt ära ummistuda.

Ummistunud filter ei suuda kütust enam efektiivselt puhastada, takistades sellega mootorile vajaliku õhu ja kütuse segu moodustumist. Seega võib viga saada ka mootor ja selle remontimine pole rahakotile just kõige meeldivam.

Kannatada võib saada ka kütusepump

Halvasti mõjub see olukord ka kütusepaagis asuvale pumbale, kuna seda jahutab paagis olev kütus. Kui paak on pidevalt tühi, siis jahutus nii hästi ei toimi ning lõpuks kuumeneb kütusepump üle. Lühema ajaga ilmselt ei juhtu veel midagi, aga kui tihedamini sellist tegevust harrastada, võib kütusepump töölepingu üles öelda üsna pea. 

Kuidas tegutseda, kui olukord muutub kriitiliseks?

Kui kütuse lõppemisest teatav märgutuli süttib, kuid tankla on veel kaugel, siis tasub meelde tuletada kõiki autokoolis õpitud ökosõiduvõtted.

Kütust saab kokku hoida ja läbisõitu natuke pikendada sujuvate kiirenduste ja pidurdustega. Elektriseadmed (näiteks konditsioneer) tuleks võimalusel välja lülitada ja sisse jätta vaid vajalikud tuled. Raadio, istmesoojendus ja muud lisad on soovitatav samuti välja lülitada.

Kindlasti ei tohi kütuse säästmiseks näiteks mäest alla veeredes süüdet välja keerata, sest siis võib roolilukk peale minna. Lähima Neste tankla aitab kiiresti leida ka Neste mobiiliäpp, mis näitab, kui kaugel on lähim tankla.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.