Kuigi Eestis Euroopa mõistes suuri kiirteid ei ole, siis võib ka näiteks Tallinn–Tartu maanteel osadel lõikudel sõita kuni 120 km/h. Mida teevad suured kiirused aga auto kütusekuluga?
Väga palju mõjutab kütusekulu auto võimsus. Võimsate mootorite puhul ei pruugi suured kiirused väga suurt kütusekulu muutust tuua, kuid paljude meie liikluses kasutuses olevate autode puhul võib kütusekulu siiski märkimisväärselt suureneda.
Sõiduaeg versus hind
Ehk kuna Eesti teedel on 110 km/h ja 120 km/h lubatud sõita neljarealistel teedel, kus sa liiklejaid ei takista, siis ei pea ilmtingimata alati piirkiirusega sõitma. Maanteel näiteks 20 km/h aeglasemalt liigeldes on keskmine kokkuhoid märgatav, 1–1,5 liitrit 100 km kohta. See tähendab siis näiteks 120 km/h asemel 100 km/h tunnis sõitmist.
Välismaal on aga piirkiirused veel suuremad või puuduvad üldse. Seal pole küsimust, et kui muidu võtab auto 90 km/h sõites näiteks 5 l/100 km kohta, siis näiteks kiiruspiiranguta Saksa kiirteel võib 160 km/h kiiruse juures kütusekulu tõusta näiteks 9 liitrini ja see vahe on rahakotile kindlasti tuntav.
Teine võimalus kütuse kokkuhoidmiseks on kasutada alternatiivseid mootorivalikuid, kas siis pistikhübriide või hoopis elektriautosid. Omad kulud on ka nende autode hulgas, kuid väiksem bensiini- või diislikulu on garanteeritud.
Kui aga sõidad n-ö traditsioonilise sisepõlemismootoriga autoga, siis tasub eriti väiksema mootoriga autoga sõites mitu korda mõelda, kas mõni minut ajavõitu on väärt seda kütusekulu, mis kiirema sõiduga kaasneb.