AdBlued tuleb kindlasti valada ainult AdBlue jaoks mõeldud paaki. Tegemist ei ole kütuselisandiga, mida niisama kütusele juurde segada. Tegemist on happega ning hape kütusepaagis on halb mõte.
AdBlue lisamine ja paagi täitmine on iseenesest sarnane kütuse tankimisele. Osades tanklates on võimalik seda ka otse püstolist tankida ja enamikes tanklates müüakse seda ka lihtsalt 10-liitrites kanistrites. AdBlue lisaainet saab tankida mugavalt püstolist Neste jaamades üle Eesti. Ent ole ettevaatlik, et lisaaine ei satuks kütusepaaki, sest tagajärjed võivad olla väga kulukad.
AdBlue ei põle, see on väga korrosiivne ning kui karbomiidi vesilahus kütusepaaki satub, siis on kopsakad remondiarved tulekul. ning kokkuvõttes ei ole karbamiidi vesilahuse tavalisse paaki sattumisel ja sõitma hakkamisel head tulemust loota.
Auto sureb välja, kui vedelik silindrini jõuab. Sealt edasi võib juhtuda, et mootori tööle saamiseks tuleb kogu süsteemi tühjendada ning kütusefiltrid vahetada. Kahjustada võivad saada pihustid ja kõrgsurvepump, mille remondiga tuleb tegeleda.
Seega tasub kohe, kui avastad, et oled kütusepaaki AdBlued valanud, võtta ühendust puksiiriga ning lasta auto viia remonditöökotta, kus kütusepaak puhtaks tehakse. Kui autot pole käivitatud, siis on lootust, et remondikulud nii suurtesse kõrgustesse ei küündi.
Miks AdBlue’d kasutatakse?
Diiselmootorid eraldavad kütust põletades summutist välja erinevaid keemilisi ühendeid, mis jõuavad edasi atmosfääri. Halvimad neist on loomulikult lämmastikoksiid ja süsinikoksiid.
Autotootjad on saaste vähendamiseks loonud heitgaaside puhastamise selektiivse süsteemi (Selective Catalytic Reduction ehk SCR-tehnoloogia).
Süsteemi eesmärk on neidsamu kahjulikke oksiide heitgaasidest eemaldada, aga selleks on vaja heitgaasidesse väikeses koguses vedelikulahust ehk AdBlue’d pritsida.
AdBlue on karbamiidi vesilahus ja kokkupuutel kuumade heitgaasidega eraldab see ammoniaaki, mis aitab omakorda kahjulikku lämmastikoksiidi lagundada kahjututeks aineteks – lämmastikuks ja auruks.
AdBlue jaoks on olemas eraldi paak
Uuematel SCR-tehnoloogiaga sõidukitel on kütusepaagi juures ka eraldi AdBlue paak, mille mahutavus on enamikel sõiduautodel 5-20 liitrini. Vanematel sõidukitel võib see ka mujal asuda, näiteks kapoti all. Uuemad sõidukid peaksid AdBlue kulumise kohta ka armatuuris informatsiooni ja hoiatusi kuvama.
Vesilahuse kulu sõltub olenevalt auto vanusest ja suurusest, kuid see on alati suhteline kütusekuluga. Tüüpiliseks peetakse liitrit AdBlue’d umbes 1000 km kohta, kuid vanematel sõidukitel ja veokitel võib see olla isegi oluliselt rohkem.