Peugeot' blogi

Miks Peugeot 3008 linnamaastur nii palju auhindu võitnud on?

Peugeot 3008 GT.Fotod: Peugeot.

Peugeot 3008 linnamaastur on tänaseks võitnud üle 65 rahvusvahelise auhinna, mis teeb sellest tunnustatuima linnamaasturi üldse. Miks nii paljud erinevad organisatsioonid ja väljaanded just seda linnamaasturit üheks oma klassi parimaks sõidukiks nimetavad ja milliseid auhindu 3008 täpselt ikkagi võitnud on?

Heal lapsel mitu… auhinda?

Esmakordselt jõudis 3008 müügile 2009. aastal, seega tänaseks on keskklassi linnamaastur olnud müügil juba kümme aastat. Esimese põlvkonna mudelile heideti ette teatud disainielemente, kuid teisalt nimetas tuntud Briti autoväljaanne What Car? aastal 2010 just Peugeot 3008 Aasta Autoks.

2016. aastal avalikustati ja toodi müügile 3008 teine põlvkond, mis on isegi auhindadest mööda vaadates paljude uute ja vanade Peugeot’ klientide jaoks kõige sobilikum linnamaastur. Juba samal aastal nimetas järjekordne Briti väljaanne – Carbuyer – uue põlvkonna linnamaasturi Aasta Autoks (ja parimaks linnamaasturiks, eraldi kategoorias). Kuid see oli 3008 jaoks alles algus, sest Aasta Auto tiitli jagas 3008-le välja veel ka Diesel Car Magazine (samuti parima keskklassi linnamaasturi tiitli).

Kuid teatavasti on auhinnal ja auhinnal vahe. See, mis ühe väljaande toimetusele võib meeldida, ei pruugi teiste autoajakirjanike jaoks üldse nii kõrgelt hinnatud olla. Seetõttu jagatakse igal aastal välja ka Euroopa Aasta Auto auhind, kus oma valiku teevad 22-st erinevast Euroopa riigist pärit autoajakirjanikud. 2017. aastal kuulus auhind 58-liikmelise žürii arvates just Peugeot 3008 linnamaasturile.

Lemmik läbi aastate 

Ühe tavapärase mudeli põlvkond kestab enamasti mitu aastat. Kuna autotööstuse trendid ja tehnoloogia liiguvad ja arenevad aga meeletu kiirusega, uuendavad autotootjad teadupärast iga aasta tagant teatud elemente, mis puudutavad nii disaini, mugavusvarustust kui ka muid sõiduki detaile. Sedasi hoitakse mudelit värskena ja parandatakse või täiustatakse näiteks arvustustes välja toodud puudujääke.

i-Cockpit armatuurilahendust on kiidetud arvustajate poolt üle kogu maailma.

Peugeot 3008 on ehtne näide mudelist, mis on suutnud inimeste südameid võita isegi peale mitut aastat müügil olemist. 2016. aastal müügile jõudnud mudel valiti Carbuyeri poolt ka 2019. aastal parimaks keskmise suurusega linnamaasturiks ning AutoTraderi poolt Aasta Parimaks Uueks Autoks.

Millega siis 3008 kogu selle kiituse ära on teeninud? Eeskätt on linnamaasturit kiidetud dünaamilisuse ja stiili eest ning vaadates maasturi voolujoonelist kere, agressiivset esiosa kroomitud esivõre ja silmapaistva kujundusega LED esi- ja tagatulesid, on põhjused siililegi selged.

Kiitust on jagunud ka läbimõeldud ja praktilistele varustusastmetele ja sisekujundusele. Viimase puhul on välja toodud just Peugeot i-Cockpit armatuuri, mis on tänaseks erinevate žüriide kiidusõnu pälvinud mitte ainult Euroopas, vaid kogu maailmas.

Esialgu paljudele sõitjatele harjumatult väiksena tunduv rool muutub märkamatult asendamatuks ning digitaalne näidikuplokk ja 12,3-tolline digitaalne ekraan pakuvad juhile kõiksugu teavet, mida sõites vaja võib minna. Futuristlikust disainist hoolimata on alles jäetud kuus silmapaistvat lülitit, millega saab kontrollida peamiseid funktsioone nagu näiteks raadio, kliimaseade ja navigatsioonisüsteem.

Lisaks on 3008 linnamaastur saanud 5 tärni ehk parima võimaliku tulemuse Euro NCAP 2016 katsetustel, tõestades, et 3008 ei ole ainult stiilne, mugav ja efektiivne, vaid ka äärmiselt turvalise linnamaastur.

Kuid isegi kõige kõrgemalt kiidetud ja soovitatud auto ei pruugi inimest kõnetada, enne kui ta sellesse ise sisse istub ja proovisõidule viib. Oktoobrikuus pakub Peugeot Eestis rikkaliku varustusega 3008 Crossway mudelile erihinda, mistõttu tasuks just nüüd seada sammud lähima esinduse poole ja Aasta Auto ise sõidule viia.

Märksõnad: , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.