Kas teadsid, et kõige esimene autopõhine jahutussüsteem loodi aastal 1884? Jahtussüsteemis kasutati toona jääkuubikuid, kuid tegu polnud kaugeltki reisijatele mõeldud lahendusega, vaid vältimaks hoopis mootori ülekuumenemist.
Salongi jahutamise ning sõitjate mugavuse peale hakati mõtlema alles pool sajandit hiljem. Tänapäeval ei eksisteeri üldse enam autot, kus sisekliimat korrigeerida ei saaks. Milline on aga konditsioneeride ajalugu SEATi mudelite puhul?
SEAT 1400: aken alla
Algelised konditsioneerid hakkasid sõidukites levima 1940ndatel aastatel ning nende patenteerijaks oli ameeriklane Willis Haviland Carrier. Süsteemi maksumuseks oli umbes 300 dollarit, mis inflatsiooni arvestades teeb tänapäeva rahades enam kui 5000 dollarit.
SEATi esimese mudeli 1400 näitel oli ainsaks salongijahutusmeetodiks akna allakerimine. Autole paigaldati eraldi ka kaks kolmnurkset akent, mis vastavalt muudetud geomeetriale suunasid õhuvoolu kas juhi kätele või kaassõitja näole.
SEAT 132 ja Ibiza: kasutusele võeti arenenumad konditsioneerid
Järgmine suur samm konditsioneeride ajaloos tuli 70ndatel, kui Nash Kelvinatori firma alustas autokonditsioneeride tootmist mitmetele autofirmadele. 1973. aastal hakati SEAT 132-le kliendi soovil just eelnimetatud seadmeid paigaldama.
1993. aastaks olid konditsioneerid juba üpriski arenenud. Näiteks teise põlvkonna SEAT Ibiza puhul sai valida, kas süsteem jahutas rohkem või vähem, ent spetsiifilist temperatuuri ei saanud ikka valida. Ühtlasi aitas konditsioneer vältida esiklaasi uduseks muutumist.
Uus SEAT Leon: kolmetsooniline kliimaseade
Nüüdseks on mugavus jõudnud tõeliselt kõrgele tasemele. Näiteks uues SEAT Leonis on kolmetsooniline Climatronic süsteem, mis lubab nii juhil, kõrvalistujal kui ka tagaistujatel sättida enda jaoks sobiv temperatuur.
Lisaks on autos terve arsenal sensoreid (välis-ja sisetemperatuur, päikesetemperatuur, õhurõhu ja niiskusemõõdikud), mille alusel kõige paremad sätted luuakse. Samuti on autodesse paigaldatud Air Care salongiõhufiltri süsteem, mis hõlmab endas ka allergiavastast filtrit.
Tulevikus soovib SEAT aidata kaasa järgmise põlvkonna kliimaseadme loomisele, mis võtab lisaks välisoludele arvesse ka sõitja riietust, kaalu, pikkust ning igapäevaseid rutiine.