Kuigi valdav osa maailma autodest töötavad veel fossiilkütustel, levivad nende kõrval võrdlemisi kiiresti pistikhübriidid ja elektrilised sõidukid. Eriti suure kasvu on teinud just nimelt pistikhübriidid.
Pistikhübriidid on tänu nende kahe mootori kombinatsioonile väga mitmekülgsed ja praktilised sõidukid. Ent pistikhübriidide ümber liigub ka igasuguseid jutte, mis tegelikkuses ei vasta tõele. SEATi sõidukiinsener Neus Mesalles lükkab ümber valeväited, mida pistikhübriidide kohta levitatakse.
Hübriidiga kaugele ei jõua
Lisaks sellele, et hübriidrežiim võimaldab kahte mootorit automaatselt kombineerida, saab neid ka ise seadistada. Näiteks maanteel sõites kasutada sisepõlemismootorit ning linna jõudes lülitada elektri peale. Elektrimootori akut on aga võimalik sõidu ajal sisepõlemismootori abil laadida.
“Pistikühendusega hübriidiga võite rahumeeli sõita nii kaugele kui soovite, olenemata elektrilisest sõiduulatusest. Ärge kartke uusi asju. Nende kahe tehnoloogia, elektri ja põlemise kombinatsioon pakub mitmeid eeliseid,” sõnas Neus Mesalles.
Hübriidi kütusekulu on suurem
Kütusekulu on uue sõiduki soetamisel paljude jaoks väga oluline faktor. Mõni on väitnud, et pistikhübriidide kütusekulu on teiste sõidukitega võrreldes suurem. See aga ei vasta tõele.
Selle tõestamiseks võtab SEATi insener ette 50-kilomeetrise teekonna hübriidrežiimis, mis tähendab, et sõidukil töötab nii elektri- kui ka bensiinimootor. Tulemuseks on SEAT Leon e-HYBRIDi puhul 1,1–1,3 l / 100 km.
Hübriidrežiim vahetab mootorite kasutamist automaatselt vastavalt olukorrale, mis omakorda tagab maksimaalse tõhususe ning jõudluse.
Ainult linnakiirused
Veel võib leiduda ka neid, kes arvavad, et elektrilised sõidukid on suutelised liikuma ainult linnakiirustel.
Kuid SEATi katsesõit Martorelli lükkab sellegi valeväite ümber. “Mitu korda on elektrirežiimi seostatud linnale omase väikese kiirusega; kuid näete siin — sõidame maksimaalse lubatud sõidukiirusega, antud juhul 120 kilomeetrit tunnis,” lisas Mesalles.