Viis ideeautot, mis muutsid tulevikku

Fotod: Seat.

Autotootjad esitlevad iga-aastaselt ideeautosid, mis enamasti tootmisesse ei jõua.

Pealtvaatajale võib jääda mulje, et tegu on suhteliselt mõttetu tegevusega ja raha võiks ju kasutada otstarbekamalt, kuid tegelikult mõjutavad sellised concept car’id tugevalt tulevikku. Kõige paremini on seda näha ajas tagasi vaadates ning kunagisi ulmelisi disaine ja lahendusi tänapäeva normaalsusega võrreldes.

Elektriline olümpiavõistluste auto

1992. aastal valmistuti Barcelonas Olümpiamängudeks ja Seati Martorelli tehases esimese tolleaegse elektriauto esitlemiseks. Nimelt arendati olümpiatõrviku piduliku tseremoonia jaoks valmis elektriline Toledo, mille akud kaalusid kogunisti 500 kilogrammi ja mis suutis sõita 65 kilomeetrit. Tänapäeval tundub selline sõiduulatus muidugi naeruväärne, kuid tollal oli see ideeauto tõestuseks, et jõuallikas ei pea töötama ainult bensiini või diisli pealt.

Auto, mis tõi kaasa valguse

Valgustus ei ole asi, millele tänapäeval autode juures kuigi palju tähelepanu pööratakse. LED-tuled on enamikel uutel autodel standardiks ja suuri muutusi selles vallas praegu ei toimu. 1998. aasta Genfi autonäituse üheks staariks oli aga Seat Bolero just oma tulede tõttu. Nimelt võis 330-hobujõulisel näha esmakordselt Seati sõidukis eraldiseisvaid tulesid polükarbonaatist katte, mitte tavapärase klaasi taga.

Linnamaasturite teerajaja

Seatil on hetkel mudelivalikus kolm linnamaasturit, paljudel tootjatel isegi rohkemgi. See keretüüp on saanud uueks normaalsuseks, kuid veel 2007. aastal ei olnud olukord üldse selline. Tollal esitletud Seat Tribu ideeauto oli esimene mudel, mille disain ja ehitus andis selge sõnumi tulevikus populaarseima sõidukitüübi tulekust ka Seati mudelivalikusse.

IBE ehk tänapäeva disain

2010. aasta Pariisi autonäitusel võis näha Seat IBE ideeautot, mis tänapäeva sõidukitega võrreldes ei torka kuidagi erakordsena silma. Seda lihtsal põhjusel: see näitas, millised tänapäeva sõidukid välja hakkavad nägema. Proportsioonid, kerejooned, LED-tuled – see kõik andis juba üheksa aastat tagasi selge aimduse tootja tulevikuvisioonist, mis on tänaseks reaalsuseks saanud. Veelgi enam, IBE 102-hobujõuline elektrimootor näitas juba tollal avalikkusele, et tulevik on elektriautode päralt.

Alati ühenduses

Ühenduvus on tänastes sõidukites üha olulisemaks saanud ning enam ei jõua praktiliselt müügile ühtki sõidukit, mida pole võimalik interneti ja nutitelefoniga ühendada. 2015. aastal esitletud hübriidne crossover 20v20 näitas just seda. Sõiduki keskmes oli Personal Drive – mündikujuline seadeldis, mis toimis kaugjuhitava navigatsioonisüsteemi ja puldina, millega sai näiteks auto kliimasüsteemi kontrollida.

Seega tasub ideeautosid vaadates mõelda alati sellele, mida R&D osakonna disainerid meile tegelikult näidata tahavad.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.