22 riigi 59 ajakirjanikku on teinud oma esimese otsuse ning valinud 28 mudeli hulgast välja 7 kõige silmapaistvamat mudelit, mis kandideerivad Aasta Auto 2024 tiitlile. Nende hulgas on ka uus Toyota C-HR. Tiitli saaja kuulutatakse välja 26. veebruaril Genfi autonäitusel.
Euroopa Aasta Auto 2024 tiitlile konkureerib Toyota C-HR kõrval kuus uut autot, nende hulgas on ka neli täiselektrilist sõidukit. Mainekale auhinnale kandideerib veel Hiinast pärit BYD Seal, teised konkurendid on tuntud tegijad: BMW 5. Seeria, Kia EV9, Peugeot E-3008/3008, Renault Scenic ja Volvo EX30.
Toyota on Euroopa Aasta Auto tiitli võitnud kolmel aastal: 2000 (Toyota Yaris), 2005 (Toyota Prius) ja 2021 (Toyota Yaris). Kusjuures tiitlit on välja jagatud 61 korda ning Toyota Yaris on üks neljast mudelist, mis on tunnustuse pälvinud rohkem kui ühel korral.
Toyota C-HR-i sportlik välimus püüab pilke
Esimese põlvkonna Toyota C-HR tõi omajagu elevust väliskujunduses kasutatud elementidega. Värske mudel ei jää eelkäijast mitte kuidagi maha – sportlikku kupeed meenutavaid elemente on sellel kasutatud veelgi julgemalt, mis annab sõidukile dünaamilise ja jõulise ilme.
Uus Toyota C-HR püüab pilku julge ja kaasaegse disainiga, kus teravad jooned ja silmatorkavad kontuurid moodustavad põneva terviku. Uue Toyota C-HR-i selgepiirilise ja skulptuurse stiili võtmeelemendid on Toyotal esmakordselt kasutatud tasapinnalised uksekäepidemed. Kontrastne must katus pikeneb värske kahetoonilise värvilahendusega auto tagaossa, järgides kere kurve ja rõhutades selle ilmekaid proportsioone.
Palju taaskasutatud materjale
Toyota jaoks on keskkonnateadlikkus olnud alati üks võtmesõnu. Sellega torkab silma ka uus Toyota C-HR, milles võrreldes eelkäijaga on kasutatud kaks korda rohkem taaskasutatud materjale.
Autot edasiviiv hübriidajam ei paku ainult võimsat jõudlust, vaid rõhutab ka crossover’i keskkonnateadlikku olemust. Läbimõeldud sisekujundusega Toyota C-HR pakub kvaliteetseid materjale ja täiustatud tehnoloogilisi funktsioone, sealhulgas kaasaegset multimeediasüsteemi ja intuitiivseid juhtnuppe.
Uue mudeli keskmistes tugipostides on kasutatud ülitugevat terast – näiliselt väike uuendus, kuid sellel on mitmeid eeliseid. Esiteks vähendab see sõiduki kaalu 3,5 kg võrra, kaotab punktkeevitamise vajaduse ja vähendab tootmisprotsessis CO2 emissiooni 10% võrra.
Euroopa Aasta Autoks kandideeriv Toyota C-HR on müügil ka Eestis. Hetkel on võimalik valida kahe täishübriidse jõuallika vahel, kus elektrimootor on kombineeritud kas 1,8- või 2-liitrise töömahuga bensiinimootoriga ja seda nii esi- kui nelikveolisena. Lähiajal on müügile tulemas ka esiveoline pistikhübriid.