Rallipaar Vanagas-Sikk sai Euroopa “Dakaril” tõsise paugu

Benediktas Vanagas ja Kuldas Sikk valmistuvad juba 2025. aasta Dakari ralliks osaledes maastikurallide Euroopa meistrivõistlustel.Foto: Toyota

Edukast Dakari rallist on möödas vaid mõni kuu, kuid juba on alanud ettevalmistused järgmise aasta Dakariks. Selleks osalevad Leedu-Eesti rallipaar Benediktas Vanagas ja Kuldar Sikk maastikurallide Euroopa karikavõistlustel ehk Bajal, mille esimene etapp toimus 3.–5. maini Hispaania ja Portugali piirialadel. 

Võistlusautoks on neil endiselt Toyota Hilux, millega osaletakse Ultimate T1+ võistlusklassis. Loetud kuud tagasi Dakari rallil läbitud 5000 kilomeetrit oli meestel veel päris hästi meeles, mistõttu Siku sõnul väga kaua sõidutunnetust taga otsima ei pidanud. “Lihasmälu on päris hea,” sõnas Sikk. Paarikümne testikilomeetri läbimisega oli autotunnetus käes, tuli teha vaid mõningad muudatused auto seadistuses ning ralli võiski alata.

Vaatamata tagasilöökidele lõppes TOYOTA GAZOO Racing Balticsile Baja TT Dehesa Extremadura 3. kohaga European Baja Cup Ultimate klassis.Foto: Toyota

Betoonauk purustas nii rehvi kui ka velje

Võistluse algus kõige paremini ei õnnestunud. “Proloogil startisime liiga eest ja tee oli libe, mistõttu kaotasime paar kohta. Proloogi järgselt oli stardipositsiooni valimine keeruline, kuna väiksemaid SSV-sid oli palju ja kartsime, et nad jäävad ette. Lõpuks saime siiski teisena teele asuda,” kommenteeris Sikk võistluse algust.

Ralli esimene katse oli võrreldes eelmiste aastatega veidi lühemaks tehtud – 100 kilomeetri asemel tuli läbida 89-kilomeetrine rada. 

Maastikurallide rajad on ettearvamatud. Pärast proloogi hakkas meestel paremini minema, eriti päeva lõpuosas, kuid kaks kilomeetrit enne finišit purunes rehv, velg ja piduriketas. “Õnneks juhtus see katse lõpus – suutsime autoga lõpuni longata ning mingisugust trahvi sellega ei kaasnenud,” rääkis Sikk.

“Raja viimane osa oli tõesti karm. Suvalises kohas oli betoonis auk, kuhu pihta läksime ning mis ratta purunemise kaasa tõi,” nentis Sikk. Kuid järgmiseks päevaks oldi taas võistlusvalmis.

Veekahjustus tõi kurja kaela

Esimene päev suudeti katse lõpus esinenud probleemide kiuste lõpetada omas klassis 2. kohal ja üldkokkuvõttes 5. kohal. Seega oli oodata põnevat teist võistluspäeva.

Eelmise päeva edu lainel mindi uutele katsetele vastu entusiastlikult. Ent esimeses katses oli rajal ees veetakistus, mis andis endast saatuslikult märku järgmisel katsel: veekahjustus oli suurem kui esialgu arvati ning auto mootor otsustas koostöö lõpetada.

Hooldealas käis mehhaanikutel kibekiire töö.Foto: Toyota

Õnneks jõudsid Vanagas ja Sikk koos autoga Parc Fermé’sse, mis oli vajalik, et katsetulemus kirja saada, ehkki koos väikese ajatrahviga. Aga kuna vahe järgevatega oli piisavalt suur, naasti Baja TT Dehesa Extremadura rallilt 3. kohaga European Baja Cup Ultimate klassis.

“Baja esimene ralli näitas, et meil on arenguruumi kitsastes oludes hakkama saamisel, kuid kuna vahed olid ka päris suured, siis seekord autoga hullu panema ei mindud, kuid järgmisel korral tasub seda meeles pidada,” sõnas Sikk.

Maastikurallide Euroopa karikavõistluste järgmine etapp toimub 7.–9. juulil Itaalias. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.