2022. aastal võitis TOYOTA GAZOO Racing autorallis tootjate MM-tiitli ning mõlemas individuaalses arvestuses kuulusid esikohad samuti Toyota meeskonna liikmetele, juhtidest oli parim Kalle Rovanperä ja kaardilugejatest Jonne Halttunen. Monte Carlo ralliga algaval uuel hooajal on eesmärgiks kõigi kolme tiitli kaitsmine.
Kõigi aegade noorim (22) ralli maailmameister Kalle Rovanperä ning tema kaardilugeja Jonne Halttunen sõidavad täishooaja nagu ka Elfyn Evans / Scott Martin. Kaheksakordne maailmameister Sébastien Ogier (kaardilugeja Vincent Landais) stardib valitud võistlustel, kuid kindlasti sihib oma üheksandat Monte Carlo ralli võitu ka tema. Neljas Toyota rallipaar on Takamoto Katsuta / Aaron Johnston, kes sel hooajal samuti põhitiimi rivistusse kuuluvad.
Hooaja esimesele rallile antakse start täna õhtul Monaco kuulsalt Casino väljakult, millele järgneb kohe kaks lisakatset. Esimene neist tõuseb Col de Turinile, teine laskub La Cabanette´st mööda teid, mida viimati kasutati 2020. aastal. Teine katse on oma 24,9 kilomeetriga ühtlasi ralli pikim.
Legendaarsele Col de Turinile jõuab ralli ka pühapäeval kahel korral, mil mägi jääb Luceram – Lantosque lisakatse teekonnale. Selle lõigu viimane läbimine on punktikatseks. Reedesed lisakatsed sõidetakse Monacost kirdes ja laupäevased läänes. Nagu alati, nii ka tänavu on Monte Carlo ralli vahelduvates oludes võtmeküsimuseks rehvivalik.
Tiimi juht Jari-Matti Latvala tõdes, et rallifännina on hooaja algus alati põnev. „Iga meeskond on võimeline võitma. Ühtlasi eeldame, et 2023. aasta hooaeg tuleb mullusest raskem ja pingelisem. Kuid meile see väljakutse meeldib nagu ka sõitmine võidu nimel. Muidugi on meie eesmärk kõigi kolme meistritiitli kaitsmine,“ sõnas Latvala. „Igal juhul on meil kõik valmis: kiire ja töökindel auto ning autoga tuttavad, võite ihkavad sõitjad. Hooaja avav Monte Carlo ralli on hooaja raskeim, eriti keerulised on avapäeva õhtul pimedas sõidetavad katsed. Tahame hooaja avavõistluse lõpetada hea tulemusega.”
Valitsev maailmameister Kalle Rovanperä mainis, et tiitli kaitsmine ei saa olema lihtne. „Pingutada tuleb kõvasti. Tunnen end tänavuse Monte Carlo ralli eel enesekindlamalt, kui mullu, mil auto oli täiesti uus. Monte puhas läbimine pole kunagi kerge, kuid meie plaan on alustada hooaega õigesti.”
Elfyn Evans lausus, et ka tema eesmärk on MM-tiitel. „WRC-vaheaeg on alati üsna lühike, kuid väike hingetõmbepaus kulus igal juhul ära ja vaim on valmis uueks hooajaks. Kindlasti ootan eelmisest hooajast paremaid tulemusi,“ lisas ta.
Sébastien Ogier ei sõida tervet hooaega, seades eesmärgiks rallivõidud. „Eelmise aasta võistlusi nautisin väga, hea meel oli näha, et olen ikka konkurentsivõimeline. Tänavune siht on hoida taset ja võidelda rallivõitude nimel. Vist on ikka nii, et Monte võitu ihkan kõige rohkem. Ettevalmistus on olnud raskem, sest testipäevade arv on piiratud ühele, ralli ise ja rehvivalik aga keerulised. Aga nii on see kõigile ja üritan kasutada oma kogemusi maksimaalselt.“
2023. aasta auto, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid põhineb 2022. aasta mudelil. Parandatud on aerodünaamikat ja jahutust, samuti üldist sooritusvõimet. Viimase seas tasub mainida nii suurema pöördemomendi saavutamiseks uuendatud mootori sisselaskesüsteemi kui ka parema haarduvuse nimel muudetud diferentsiaalide spetsifikatsioone.