Autokoolide sõnul on küsimused vigaselt sisestatud ja joonised ning küsimused ebamõistlikult segased ning nende kasutamine tuleb kuni edasise analüüsini peatada. Reedel võeti uued küsimused kasutusele ka B-kategooria puhul, kus tulemusi tol hetkel veel teada ei olnud. Transpordiamet endal süüd ei näe ning leiab, et põhjused peituvad õppes ja eksami sooritajate ettevalmistuses.
Nüüd saatis Eesti autokoolide liit (EAKL) ametliku pöördumise, kus süüdistab transpordiametit ringkaitses ja nõuab eksamite korralduse eest vastutavate ametnike tagasiastumist. See ei ole esimene kord, kui transpordiameti eksamikorraldusele puudusi ette heidetakse ning amet ise probleeme ei tunnista. Kevadel oli teemaks sõidueksami vastuvõtjate väga erinev hindamine, mis tähendab, et eksami läbimine ei olene ainult sõiduoskusest, vaid sellest, kes satub eksamit vastu võtma. Autogeeniusel on olemas ka pöördumise täistekst ning toome sealt välja mõned olulisemad näited ja seigad.
EAKL-i kirjas öeldakse, et kahe nädala jooksul võttis transpordiamet kasutusele ebakvaliteetsed eksamiküsimused, mille tagajärjel kukkusid eksamitulemused 6–7 korda alla tavalise taseme. Riikliku teooriaeksami küsimuste sõnastus on arusaamatu, uued joonised raskendavad vastamist ning osa küsimusi on süsteemi sisestatud valesti (nt vastus kordab küsimust). Ka meedias avaldatud eksamiküsimuste näited viitavad ilmsetele probleemidele.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.