Kui sageli annab omanäolise tsikli ehitamiseks ainest kusagil nähtud foto või mõnel üritusel silmatud mootorratas, siis selle artikli peakangelase puhul ühest algallikat polegi. „Inspiratsiooni kui sellist polnud tegelikult võtta kusagilt. Luges see, mis tükid parasjagu pihku jäid ja mis tuju parasjagu oli. Kogu protsessi peale kulus enam-vähem kaheksa aastat,” jutustab Kalapea Garage’i käilakuju Kaspar Ilves tsikli sünnilugu.
„Selles, et tsikkel sai lõpuks dragster’i stiilis, mängis suurt rolli tõik, et ühel hetkel sattus minu kätte kiirendusmootorratta tagaratas.” Samas mõte kiirendustsikli moodi custom-ratta tegemisest olevat vasardanud Ilvese peas juba mõnda aega. Ju oli põhjus ka selles, et taolise välimusega mootorrattad kippusid mitmel puhul sattuma tema vaatevälja.
Eeskujud Euroopast
„Tsikli ehitamise ajal peeti Prantsusmaal, Hispaanias ja Itaalias üritusi „Sultans of Spirit”, kus mägedes sõideti omatehtud kiirendusratastega. Samal ajal sattusin ka Inglismaal ühele üritusele, kus olid sellises stiilis tsiklid kohal. Mulle tundus, et kui Euroopas on need olemas, siis miks meil ühtki taolist pole,” mõtiskles Ilves.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 5, märts 2023
Kõik selle ajakirja lood