Suur lugu

Karm reaalsus: uute autode hind on Eestis aastaga kerkinud kohati üle 40%

Võrdlusesse kaasatud autodest on eriti kalliks läinud PSA-grupi autod, näiteks Peugeot 508. Foto: Peugeot

Siit ja sealt kostab juttu, et uute autode hinnad on püstloodis üles läinud. Tõsi mis tõsi, aastataguse ajaga võrreldes maksab mõni auto praegu lausa üle 40% rohkem!

Geeniuse tellijale

Koroona-, kiibi-, tarne-, toorainekriis – need on märk­sõnad, mis õigustavad uute autode hinnatõusu. Ometi lööb pilt, mis möödunud aastaga võrreldes avaneb, kohati pahviks.
Uute autode röögatust hinnatõusust rääkisime tegelikult juba mullu ning otsisime siis välja kaheksa autot, mis meie arusaamist mööda olid veel n-ö endise aja õiglase hinnaga. Seega on meil nüüd olemas nende autode andmed uueks võrdluseks.

Sama raha eest ei saa neist enam ühtki, aga mõnda võib ikka veel heaks diiliks nimetada! Dacia on endiselt dacialikult odav, aga skaala teises otsas on näiteks kaks PSA grupi autot, Opel Mokka ja Peugeot 508. Viimase baasmudeli eest küsitakse nüüd 42 protsenti enam ning enam-vähem sama kehtib ka teiste versioonide kohta (v.a hübriid). Nii raju hinnakasv siiski tavaline pole, enamasti jääb hinnatõus 10 protsendi juurde.

Kõik läheb kallimaks …

„Peugeot’ sõidukite hinna tõus, nagu ka teiste automarkide hinna juba toimunud või planeeritav tõus, on mõjutatud globaalselt keerulisest olukorrast,“ selgitab tausta Peugeot’sid maale toova Auto-Bon Balticu turundus- ja kommunikatsioonjuht Mari Villem.

„Tõusnud on toormaterjalide ja energia ning ka transporditeenuste hinnad, inflatsioon kasvab rekordkiirusel üle maailma ning jätkub ka mikrokiibidefitsiit, mille tõttu on tehaste tootmismahud tugevalt vähenenud. Mõjutatud on kogu tarneahel tootjast edasimüüjani ning selleks, et tagada äri jätkusuutlikkus, tuleb paratamatult hindu vastavalt suurenevatele kuludele korrigeerida.“

Samas on PSA kodumaise konkurendi Renault’ ja selle sõsarmudeli Dacia hinnad kerkinud meie kahe näite põhjal kolm-neli korda vähem ehk umbes 10 protsendi võrra. Edaspidi pole siiski ka nende puhul uus hinnatõus välistatud, tõdeb ABC Motorsi turundusjuht Indrek Luberg.
„Hindu on pidanud korrigeerima kõik Euroopa autotootjad, Renault’l ja Dacial on hinnatõus olnud mudelite lõikes ja ka ajaliselt erinev. Oleme pingutanud selle nimel, et meie hinnad oleksid konkurentsivõimelised. Oluline muutus on veel see, et hinnasoodustusele üles ehitatud kampaaniaid saame teha üliharva. On mudeleid, mille puhul ei saa me kliendile pakkuda sentigi allahindlust,“ räägib Luberg.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 11, juuni 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.