Uue auto ootejärjekord pole iseenesest mingi uus asi, mõne mudeli ostjad pidid pool aastat või isegi pikemat aega järjekorras olema ka enne koroonapandeemiat. Küll aga on kiibikriis mõjutanud uute autode valmimist sellisel määral, et automudeleid, mille järele on suur nõudlus üle Euroopa, ei suudeta lihtsalt kõigile valmistada. Pahatihti ei räägita enam pooleaastasest, vaid aastasest ja veelgi pikemast ootejärjekorrast. Kusjuures ootejärjekorra pikkus võib erineda isegi sama marki sõiduautodel.
„Tarned on hetkel küll ebakindlad, aga samas oleme lattu tellinud erinevaid mudeleid. Ootame aasta alguses saabuvaid uuenenud Volkswagen Tiguan Allspace’i ja uue linnamaasturi Taigo mudeleid. Kõige pikemad tarned ulatuvad isegi järgmise aasta lõppu ja hetkel me näiteks Golfi mudelitele uusi tellimusi ei tee,“ sõnas Møller Auto Ülemiste müügijuht Jaanus Meenov.
Vajalikke osi pole võtta
Autode tootmine venib koostisosade defitsiidi tõttu. „Kui tootmisprotsess juba käib ja auto väljub tehasest, saame kliendile anda täpsemat infot auto saabumise aja kohta,“ lisas Meenov.
Selge on see, et kui perspektiiviks on aasta või isegi enam, muutub turg päris palju ja eeskätt mõjutab turu muutus autode hindu. Samuti võib selle ajaga muutuda päris palju ostja majanduslik seis. Kui pruugitud autode hinnad tõusid tuntavalt juba eelmisest aastast, siis tänavu on varasemast suuremad arvud kirjutatud ka uute autode hinnasiltidele. Mis saab aga siis, kui juba broneeritud auto hind ooteaja jooksul tõuseb või kui ostja soovib varem tellitud autost loobuda?
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 48, detsember 2021
Kõik selle ajakirja lood