Rubriiki toetab
- *Sissemakse 0 eurot ja kaskot pole vaja
- 300-15 000 eurot
- Tutvu pakkumisega auto24.ee
1989. aastal müügile jõudnud XM astus suurtesse kingadesse, järgnedes kuulsatele CX-ile ja DS-ile. Põhimõtteliselt jätkati tehnikas sama joont ka nüüd, aga disainis võeti uus ja üldtrendile täpselt vastupidine suund. Sel ajal hakkasid autod muutuma järjest ümaramaks, ent Citroën liikus tagasi sirgete joonte ja kandilisuse suunas.
Kuigi luksusklassis pakuti tavaliselt sedaankeret, tuli XM esmalt müügile luukpära ja veidi hiljem universaalina, mille tagaosa on küll väga mahukas, kuid igavama välimusega. Muide, teinekord räägitakse XM-ist ka kui sedaanist või poolsedaanist, põhjendades seda faktiga, et tagaluuki üles tõstes jääb sõitjaid ja tuult-vihma eristama teine tagaklaas. Eriline on ka see, et aknaring koosneb kokku 12 erinevast klaasist.
Müük jäi kesiseks
Tehnika poolel teenis peamiselt tähelepanu margile omane hüdropneumaatiline vedrustus, kuid vahvat oli seal muudki, näiteks pakuti üle pika aja V-6-mootorit ning roolisüsteemi DIRAVI, mis lühidalt kokkuvõetult tähendas, et võimendus sõltus sõidukiirusest. Esialgu leidus kiikse ka sõitjateruumis, näiteks oli esimeste aastate XM-il ühe kodara ja nuppudega rool, millesarnast ei pakkunud ükski teine tootja.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.