Suur lugu

Kasutatud Kia Sportage: kehtiv garantii küll, aga kas seda tuleb tihti kasutada?

Kia Sportage’i valik on järelturul küllaltki lai, paremad autod maksavad üle 20 000 euro. Fotod: Karl-Erik Idasaar

2016. aastal müügile tulnud Sportage’i neljas põlvkond on eelkäijast parem ja edukam. Vaatamata kõrgele eale kerkib see Eestis siiani uute autode müügitabeli esikümnesse ning kuulub popimate mudelite hulka ka paljudes teistes riikides.

Geeniuse tellijale

Ühtlasi on see Sportage palju edukam kui ülisuure arenguhüppe teinud ning isegi ägedama disainiga eelkäija: eelmist mudelit läks Euroo­pas müügiks pigem 80 000 – 90 000 autot aastas, seda suisa 110 000 – 140 000.

Mis on edu taga? Ühelt poolt puuduvad sel suured miinused. Teisalt on sel aga selgeid eeliseid eesotsas Kiale omase seitsmeaastase garantii ning väga konkurentsivõimelise hinnaga. Baasmudeli eest küsiti alguses 17 990 eurot, praegu on see kerkinud 19 290 eurole. Võrreldavate näitajatega Sportage’i ja rivaalide tippmudelite hinnavahe võib ulatuda 10 000 euro lähistele …

Kuigi baasmudeli hind oli väga hea, on sel korralik varustus ja ­viimistlus. Suurema mootoriga autod on lõviosas automaatkastiga.

Ka on mudelivalik lai – sinna kuulub mitmes võimsuses diisel- ja bensiinimootoreid ning nelikvedu – ning varustust jagub. Vaatamata müüginumbritele pole järelturul valik ehk nii suur, kui ootaks, eriti just odavamas hinnaklassis. Eks üks põhjus on see, et Kiat ei tooda Lääne-Euroopast samamoodi sisse nagu Saksa marke. Aga see-eest on pakutavate auto­de taust kontrollitav ning vigugi on Sportage’il välja löönud vähe.

Jätkub ruumi ja varustust

Üks etteheide, mida selle põlvkonna autole esialgu tehti, puudutas pisut rohmakat disaini. Seda võrreldes nii eelkäija kui ka oma sõsarmudeli Hyundai Tucsoniga. Ent aastatega on pisut Porsche Cayenne’i meenutav massiivse esiosa ja kõrgele tõstetud laternatega kujustus harjumuspärasemaks muutunud ning 2018. aasta lõpus toimunud kerge mudelivärskendus muutis selle samuti meeldivamaks. Auto sai stiilsem ja näeb kallim välja. Teistest sportlikuma välimusega on GT-Line-varustusega autod, millel on muudetud paljusid pisiasju.

Küll aga läks selle põlvkonna auto ruumikamaks, ka viimistlus on kenam ja müra paremini summutatud. Vaid diislite kare hääl tungib kiirendamisel liiga selgelt sõitjateni. Armatuurlaud on kõrge ja esmapilgul segadusse ajavalt paljude nuppudega, aga need on selgelt märgistatud ega nõua harjumiseks kaua aega. Parem ikka kui vajalikku ekraanimenüü rägastikus taga otsida.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 36, september2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.